تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3784030
شناسه : 3784030
تاریخ :
برگزاری رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه به مناسبت هفته دفاع مقدس اقتصاد ایران: کرمانشاه- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا از برگزاری رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه به مناسبت هفته دفاع مقدس به صورت پیاده و خودرویی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات این قرارگاه برگزار شد، اظهار کرد: رژه هفته دفاع مقدس در کرمانشاه با صلابت و قدرت به صورت پیاده و خودرویی در روز شنبه ۳۱ شهریورماه رأس ساعت هشت صبح در بزرگراه شهید سرابیان شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رژه در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم علاوه بر رژه پیاده و موتوری نیروهای مسلح، فرود چتربازان را نیز خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه، برپایی محفل انس با قرآن کریم، تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در همه شهرستان‌های این استان از اهم برنامه‌های این هفته است.

امیر طاهری ادامه داد: اجرای طرح‌های مردم یاری در مناطق محروم این استان، اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی در بین کارکنان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها و برگزاری جشم میلاد پیامبر اسلام در سطح کوه‌ای سازمانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده طی هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

وی با اشاره به مراسم رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در این مراسم بخشی از آخرین تجهیزات نظامی و دفاعی مدرن و پیشرفته نیروهای مسلح به نمایش گذاشته خواهد شد.

قدرت ساخت بخشی از تجهیزات نظامی کشورهای اسلامی را داریم

امیر طاهری در ادامه سخنانش با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما برکاتی داشت، افزود: دفاع مقدس به ما یاد داد که می‌توانیم قوی باشیم و روی پای خود بایستیم و با اتکا به همت، تلاش و توان جوانان این مرز و بوم به خودباوری و پیشرفت همه جانبه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه جنگ هشت ساله یک ائتلاف بین المللی علیه ایران اسلامی بود، گفت: در این جنگ ناجوانمردانه با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و سپس امام خامنه‌ای و اتحاد و انسجام بین ملت و نیروهای مسلح حماسه بزرگ و عظیمی خلق شد که حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم از کشور جدا نشد.

امیر طاهری با بیان اینکه صنعت دفاعی ایران اسلامی پیشرفت‌های چشمگیر و بی‌نظیری داشته است، ادامه داد: امروز به مرحله‌ای رسیدیم که می‌توانیم بخشی از تجهیزات نظامی کشورهای اسلامی را تولید کنیم، به طوری که بسیاری از کشورها در صف خرید این تجهیزات از ما هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا بیان کرد: ایران اسلامی مدرن‌ترین و پیشرفت‌ترین پهپادها و موشک‌های دور زن، هوشمند و نقطه‌زن را می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی توان ساخت سیم خاردار را نداشتیم و کشورهای خارجی نیز حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند، اما امروز ایران اسلامی به‌واسطه رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانانش از چنان قدرت و صلابتی برخوردار است که در دنیا حرف برای گفتن دارد.

هر تهدیدی را در نطفه خفه می‌کنیم

امیر طاهری تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح در آمادگی کامل قرار دارند و هیچ تهدیدی در مرزهای کشور خصوصاً در مرزهای غربی وجود ندارد و اگر تهدیدی هم باشد در نطفه خفه خواهد شد.