تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3784029
شناسه : 3784029
تاریخ :
تردد۴۲۰۰۰دستگاه ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی اقتصاد ایران: ارومیه- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تردد بیش از ۴۲ هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی ۵ گانه استان طی سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی استان اظهار کرد: طی سال جاری مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی استان بیش از ۴۲ هزار دستگاه بوده است که ۲۴ هزار و ۲۸۵ دستگاه ترانزیت ورودی و۱۹ هزار و ۹۵۵ دستگاه نیز میزان ترانزیت خروجی را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام افزایش ۱۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه‌های مرزی استان طی سال جاری افزود: در این بازه زمانی در مجموع ۲۰۲ هزار و ۲۶۵ دستگاه ناوگان حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند.

وی با تاکید به اینکه تردد ناوگان باری بدون وقفه در تمامی پایانه‌های مرزی استان در جریان است، تصریح کرد: بیشترین تردد ناوگان باری در این مدت مربوط به پایانه مرزی بازرگان با ۸۴ هزار و ۴۳۰ تردد است و بعد از آن نیز پایانه مرزی تمرچین با ۶۷ هزار و ۶۷۷ تردد در رتبه دوم قرار دارد.

دست نشان با تاکید بر تأثیر گذاری و تاثیرپذیری صنعت حمل و نقل بر ابعاد مختلف توسعه تصریح کرد: تلاش این مجموعه توسعه زیربنای ایمنی و زیرساخت‌ها و رفع مشکلات حمل و نقل در استان و افزایش لاین‌های ورودی و خروجی به کشور با هدف کاهش زمان ایستایی ناوگان ترانزیتی صادراتی است.