تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3784028
شناسه : 3784028
تاریخ :
بیماری بدحجابی در جامعه باید برطرف شود اقتصاد ایران: زنجان-دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه بیماری بدحجابی در جامعه باید برطرف شود، گفت: برای کسانی که از قانون تمرد کنند، پرونده تشکیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد موحدی، بعد از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح مرکز باز توانی ماده ۱۶ شهید داوود احمدی اظهار کرد: ارتقای سلامت جامعه جزو اراده تکوینی نظام جمهوری اسلامی بوده و هست.

وی با اشاره اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب، جهاد سازندگی در مناطق محروم حضور یافت، ابراز کرد: برای پاسخ به نیازهای سلامت جسمی دست به ساخت ساختن خانه بهداشت زد و برای رفع نیازهای روحی مکان‌هایی مثل مدرسه و مسجد ساخت و در بسیاری از مناطق این نیازها برطرف شد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمنان مدتی بعد از انقلاب جنگ را به راه انداختند، یادآور شد: در این شرایط بسیاری از امکانات برای مدیریت جنگ به‌کارگیری شد، با این حال کار سازندگی متوقف نشد.

وی با بیان اینکه ساخت نیروگاه و مراکز تولید از دیگر فعالیت‌های جهادی است، ادامه داد: پس از انقلاب فعالیت دانشگاه‌ها گسترش یافت و نیاز به پزشک در گروه‌های تخصصی مرتفع شد.

حجت‌الاسلام موحدی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی همانطور که به تصحیح عقاید اعتقاد دارد، به سلامت جسم هم اهمیت می‌دهد و در همین راستا مجموعه‌هایی برای ارتقای سلامت بیماران تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه معتاد را مریض می‌دانیم که نیاز به درمان دارند، خاطرنشان کرد: بیماری بدحجابی در جامعه پیدا کردیم در حالی‌که بدحجابی باید جمع شود و ارزش انسان به حیا و عفت اوست.

دادستان کل کشور ادامه داد: برای کسانی که تمرد و دهن‌کجی به قانون می‌کنند، پرونده تشکیل می‌شود و در معابر، اماکن و فرشگاه‌ها مردم همکاری می‌کنند تا سلامت امنیتی و اعتقادی داشته باشیم.

وی وجود یک معتاد در خانواده را آسیب بزرگی دانست و گفت: جامعه ایرانی آبرومند و ارزشی بوده و دیانت آن محفوظ است و باید این ارزش‌ها را حفظ و تقویت کنیم تا به ریشه‌کنی آسیب‌ها دست یابیم.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به اینکه یکی از دلایل سرقت فقر است، یادآور شد: فرد معتاد با از دست دادن اراده، وادار به تهیه مواد شده و دست به هر کاری می‌زند و حتی از خانواده خود دزدی می‌کند.

وی حیات معنوی و فکری را بالاتر از حیات جسمی خواند و گفت: افراد معتاد روحشان مرده و باید دست به دست هم دهیم تا روح این افراد را زنده کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه هدف دولت خدمت است و اگر قصد دارد جراحی اقتصادی کند باید به دولت کمک کنیم، تصریح کرد: هیچ دولتی بنای خیانت نداشته و ندارد و هر دولتی می‌خواهد مردم پشتیبان دولت باشند و در این بین دشمن توان خود را به کار گرفته که دولت‌ها نتوانند کار اصلاحی خود را انجام دهد اما در این کار موفق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما می‌توانند در اقتصاد هم موفق شوند؛ چراکه مردم در جنگ و سخت‌ترین شرایط به دولت کمک کردند، ادامه داد: شعار سال در ارتباط با جهش تولید با مشارکت مردم است و مرکز باز توانی ماده ۱۶ زنجان یکی از مصادیق مشارکت مردم به‌شمار می‌رود.