تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3784004
شناسه : 3784004
تاریخ :
اجرای ۵۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس/امنیت محوری ترین ماموریت سپاه اقتصاد ایران: ارومیه- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از اجرای ۵ هزار و ۵۰۰ برنامه شاخص و محوری همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین رجبی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های کمیته بسیج در هفته دفاع مقدس با اشاره به شعار هفته «در راه فتح قله ایم»، اظهار کرد: توجه به ایام دفاع مقدس یکی از مؤلفه‌های اصلی است که توسط رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی، افسران جنگ نرم اساتید دانشگاه و همه عوامل درگیر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از عاشورای حسینی است و باعث استمرار انقلاب شده است، افزود: تقویت ارکان نظام، مردمی کردن، تقویت تولید محتوا، عمق بخشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و ولایت پذیری، استفاده از توان و ظرفیت اصحاب رسانه، برنامه ریزی برای افراد تأثیرگذار و جامعه هدف، جهاد تبیین و… از اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

اجرای ۵۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

سردار رجبی از اجرای ۵۵٠٠ برنامه در طول هفته توسط کمیته بسیج استان خبر داد و اضافه کرد: مهم‌ترین شاخصه‌های عمومی و تخصصی برنامه‌ها با رویکردهای فرهنگی و سیاسی و امنیتی و دفاعی انجام می‌پذیرد و بر همین اساس به استقبال دومین کنگره ملی بزرگداشت ١٢٠٠٠ شهید آذربایجان غربی می‌رویم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان تقویت تعامل و همراهی سایر ارگان‌ها با رویکرد پیش برندگی خاطرنشان کرد: در همین راستا ٣۶٠٠ ستاد هفته دفاع مقدس در تمام پایگاه‌های مقاومت و نواحی ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه امروز سناریوی دشمنان انقلاب و نظام مصادره کردن دفاع مقدس به یک نهاد خاص است، گفت: امسال برنامه‌های پیش بینی شده با رویکرد مردمی و مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

امنیت پایدار از برنامه‌های محوری است / مشکل‬امنیتی در آذربایجان غربی نداریم

سردار رجبی با اشاره به اینکه در بحث مخاطب شناسی، متولیان فرهنگی در استان ضعیف عمل کرده‌اند، افزود: توجه به محتوایی کردن و عمق بخشی فرهنگی در کنار راه اندازی اتاق فکر، هیئت اندیشه ورز برنامه‌ها امسال از رویکردهای برنامه‌های کمیته بسیج در استان به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در ادامه امنیت پایدار را از برنامه‌های محوری و مهم و نیز مأموریت سپاه در استان عنوان کرد و گفت: امنیت زمینه ساز توسعه استان است و امروز هیچ مشکلی امنیتی نداشته و نداریم و نیروهای مسلح با وجود هزار کیلومتر مرز شبانه روز در حال مرزبانی و مرزداری هستند.

وی مردم یاری، محرومیت زدایی و جهاد تبیین را از دیگر مأموریت‌های محوری سپاه در استان برشمرد و گفت: جهاد تبیین محدود به هفته مقدس نبوده و باید در طول سال همه مردم و نهادها برای تحقق آن تلاش کنند.

استقبال و همراهی مردمی در منطقه دوله تو سردشت

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس از بدو پیروزی انقلاب شکل گرفته، خاطر نشان کرد: نقش آذربایجان غربی با این مرز طولانی و شرایط جغرافیایی در دفاع مقدس بسیار مهم و حیاتی است.

وی با اشاره به تشییع شهدای اخیر در روستای دوله تو سردشت گفت: عظمت کار به حدی بالا بود که با حضور پرشور خود مردم و جوانان و بزرگسالان و زنان و مردان برگزار شد.

سردار رجبی با تاکید بر اینکه استقبال و همراهی مردمی در منطقه دوله تو سردشت مصادف با فرهنگ سازی و دریافت فطری و ذاتی تعریف ناپذیر بود، اظهار کرد: امید می‌رود آثار معنوی دفاع مقدس که برگرفته از خون پاک شهدا است شامل حال همه بشود.