تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3784003
شناسه : 3784003
تاریخ :
«روز قم» ثبت ملی شد اقتصاد ایران: قم- استاندار قم با اشاره به تصویب روز ملی قم در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، گفت: این روز از سال آینده به‌صورت رسمی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار گردید، افزود: با تصویب روز ملی قم در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، مختصات مختلف در خصوص این روز به استانداری قم ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در بخشی از این جلسه، با بیان اینکه «قم؛ جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت (ع)» به‌عنوان شعار امسال روز قم در نظر گرفته شده است، افزود: از سالروز ورود حضرت معصومه تا رحلت ایشان ۸۰ عنوان برنامه توسط آستان مقدس فاطمی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید احمد مشرف ادامه داد: حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به قم، برپایی مواکب خدماتی، اجتماع گل‌های فاطمی، اعزام سفیران کریمه به نقاط مختلف کشور، محافل جشن و خطبه خوانی، نشست‌های علمی و مراسمات ویژه ایام شهادت بخشی از این برنامه‌هاست.

۲۳ ربیع‌الاول و هم‌زمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم به‌عنوان «روز قم» نام‌گذاری شده است. این روز برای بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر قم و همچنین تجلیل از مقام والای حضرت معصومه (س) محسوب می‌شود.