تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3784002
شناسه : 3784002
تاریخ :
تکریم و تبیین امامزادگان برای جامعه نعمت است اقتصاد ایران: کاشان - سرپرست دانشگاه کاشان گفت: تکریم و تبیین امامزادگان برای جامعه یک نعمت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد سلطانی چهارشنبه در افتتاحیه اجلاسیه علمی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) اظهار داشت: حضرت علی بن باقر (ع) در کنار سه امامزاده دیگر مدفون در ایران از جمله حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) چهار امامزاده واجب التعظیم هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) با دعوت مردم کاشان به این منطقه سفر کردند، ابراز داشت: این موضوعی بود که شروعی برای دارالمومنین بودن کاشان می‌توان قلمداد کرد.

سرپرست دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) فقیه بودند، تصریح کرد: ایشان همزمان رهبریت اجتماعی را هم بر عهده داشتند و این موضوع باعث شد که آن حضرت در مقابل حاکم ظالم آن زمان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) در زمان اقامت در منطقه کاشان رهبر مردم شده بودند، گفت: ایشان در تاریخ اسلام و تشیع همیشه همانند یک شخصیت زنده هستند و این فراتر از یک رهبر معمولی است.

سلطانی با اشاره به اینکه همه امامزادگان ما از این جنس هستند، افزود: نگهداشت، تکریم و تبیین امامزادگان برای جامعه یک نعمت است.

وی با اشاره به اینکه در زمان آن حضرت یادگیری اجتماعی رخ داده است، خاطرنشان کرد: این یادگیری اجتماعی با ابزارهای فرهنگی به نسل بعدی منتقل شده است.

سرپرست دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه یادگیری اجتماعی یعنی جامعه زنده و روبه حرکت است، گفت: نگهداشت، تکریم و تبیین فرهنگ از سه طریق اتفاق می‌افتاد که اولین آن عواطف و احساسات، دومی پژوهش و اندیشه و سومین راه برقراری ارتباط مستقیم است.