تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783996
شناسه : 3783996
تاریخ :
تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ برای آغاز سال تحصیلی اقتصاد ایران: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور ضمن تبریک پیشاپیش به تمامی دانش آموزان و مدیران و معاونین و معلمان مدارس و کلیه دست اندر کاران بازگشایی مدارس گفت: تقریباً از دو ما قبل جلسات مرتبط با بازگشایی مدارس با پیگیری‌های پلیس راهور تهران بزرگ برای آغاز و پلیس راهور شروع مهر ماه ۱۴۰۳ همچون سال‌های قبل تمهیدات ویژه و خاصی را در نظر گرفته است و جلسات بسیاری در سطح کلان در شهر تهران با شهرداری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو، فرمانداری، استانداری به صورت تخصصی برگزار و اقدامات بسیار خوبی اندیشیده شده است.

وی افزود: مسلماً با آغاز مهر ماه، به آمار و وضعیت ترافیک و تردد خودروها در سطح شهر تهران افزوده می‌شود. همچنین علاوه بر آن با شروع مهر ماه آغاز فصل پاییز را هم پیش روی داریم که با توجه به سرد تر شدن هوا، آغاز بارندگی‌ها را نیز شاهد هستیم که خود بارندگی و کوتاه‌تر شدن روزها هم بر ترافیک شهر تهران تأثیر می‌گذارد. البته با آغاز فصل پاییز و شروع فصل سرما، خیلی از افرادی که با موتورسیکلت و یا با وسایل عمومی تردد می‌کردند نیز سعی می‌کنند که با خودروی شخصی خود در معابر حرکت کنند تا از سرما در امان باشند.

وی افزود: سفرهای بین شهری نیز در مهر ماه به پایان می‌رسد و معمولاً مردم در فصل تابستان و بهار بیشتر به مسافرت می‌روند. اگر همه این موارد را در کنار یکدیگر قرار دهید، مسلماً بر ترافیک شهر تهران در مهر ماه افزوده خواهد شد و قطعاً این موضوعات بسیار بر آن اثرگذار است.

وی گفت: در شهرداری تهران ستاد استقبال از مهر تشکیل شده است که مصوبات آن قانونی و لازم‌الاجراست و علاوه بر این، در شورای ترافیک نیز موضوع بازگشایی مدارس با حضور شهردار محترم تهران و اعضای آن مطرح گردیده و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شده است.

سرهنگ موسوی پور افزود: اگر کمی به ترافیک شهر تهران از دو هفته قبل نگاه کنید می‌بینید که حجم ترافیک در معابر شهر تهران افزایش چشمگیری داشته است و این موضوع هم به جهت خریدهایی است که برای مهرماه از مراکز خرید و مکان‌های تجاری انجام می‌شود که علاوه بر مردم تهران از شهرهای مختلف تهران و شهرهای دیگر نیز به پایتخت مراجعه می‌کنند که حجم بار ترافیکی ما در سطح معابر بیشتر شده است. یعنی به عبارتی بار ترافیکی صبحگاهی که در ساعات ۸ و ۰۸:۳۰ تخلیه می‌شد، الان تا ساعت ۱۲ و ۱۲:۳۰ همچنان بار ورود به شهر تهران را شاهد هستیم و این موضوع نشان دهنده آن است که سفرهای درون شهری افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به همین جهت به نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ اعلام آمادگی دادهایم و بعد از ظهرها همان طور که می‌بینید، از تیم‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین و تعطیلی فعالیت‌های عمرانی

سرهنگ موسوی پور در خصوص ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در مهر ماه توضیح داد و گفت: یکی از مصوبات و تدابیری که مصوبه شورای ترافیک و ستاد استقبال از مهم ماه ۱۴۰۳ می‌باشد ممنوعیت تردد ناوگان حمل بار، اثاثیه، بتن و مواد غذایی در مهر ماه می‌باشد که قبلاً این ناوگان اجازه داشت که در روز تردد نماید اما در دو هفته اول مه ماه تا ساعت ۱۰ صبح ممنوعیت تردد دارند و این موضوع به اطاق اصناف نیز اعلام شده است. باز هم تاکید می‌شود تردد وسایل نقلیه باری از ۶ صبح تا ساعت ۱۰ صبح در دو هفته اول مهر ماه در سطح معابر شهر تهران ممنوع است.

وی افزود: این محدودیت شامل وانت، کامیونت، کامیون جز این محدودیت هستند که از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۰ صبح حق تردد در معابر شهر تهران را ندارند.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در قبل از ورودی به معابر شهر تهران حضور دارند و از ورود خودروهای سنگین به شهر ممانعت به عمل خواهند آورد.

وی افزود: غیر از آنکه از ورود آنها به شهر جلوگیری خواهد شد، این خودروها جریمه هم می‌شوند و تا ساعت ۱۰ صبح متوقف خواهند شد. پس توصیه می‌شود که از تردد در ساعات اعلامی جدا خودداری نمایند چرا که تمام ترددها ممنوع است و می‌توانند قبل و یا بعد از ساعات اعلامی تردد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین کلیه فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران تا ۱۵ مهر ماه تعطیل خواهند شد چرا که بتوانیم فضای کافی برای ترددها و ترافیک در سطح شهر داشته باشیم و از آنها برای تردد وسایل نقلیه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ به اتفاق تمامی مدیران شهری و در حوزه حمل و نقل و ترافیک و سایر دستگاه‌های مجری تدابیر لازم را برای استقبال از مهر انجام داده و به نظر می‌رسد با تمامی برنامه‌ریزی‌های انجام شده نسبت به ۶ ماهه اول حدود ۳۰ درصد افزایش ترافیک را در هفته اول مهر داشته باشیم. این موضوع برای شش ماهه دوم است ولی برآوردها این است که حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل ما افزایش حجم ترافیک را داشته باشیم (سال قبل ۲۰ درصد بوده است) و این موضع برای این است که حمل و نقل عمومی ما مناسب با الان نیست. یعنی نسبت به سال قبل اتوبوس، مترو و … به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه نشده که ما بگوییم نقشی در کاهش ترددها داشته باشد.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: اگر ما به شهروندان بگوییم که از حمل و نقل عمومی استفاده کنید اگر به اندازه کافی وجود داشته باشد و اگر او استفاده کند به منزله حذف یک خودرو در سطح معابر است که این خودروی تک سرنشین در تهران واقعاً یک معضل جدی می‌باشد. اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی را ارتقا بدهیم قطعاً خودروی تک سرنشین کمتر می‌شود و تراکم و ترافیک نیز که رابطه مستقیم با تردد دارد کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما تمامی مدارس را از حیث اهمیت بحث ایمنی تردد شناسایی و بررسی کرده‌ایم. مدارسی که در برخی نقاط خاص تجمیع هستند و مشکلات ترافیکی را برای سایر نقاط ایجاد می‌کنند نیز شناسایی کرده‌ایم. به عنوان مثال تجمیع مدارس در زعفرانیه میدان آصف، میدان حجازی، کامرانیه شیبانی و دژم جو و در شرق منطقه ۳ محدوده دولت، کی نژاد شیدایی و در غرب منطقه ۴ خیابان‌های موسوی، عراقی و … نقاطی هستند که تجمیع مراکز آموزشی را داریم که برای ما مشکل ترافیکی ایجادمی کنند. این نقاط به جهت مراجعاتی که انجام می‌شود و وضعیت هندسی معابر و عرض کم و دوطرفه بودن مشکلات جدی را برای ما ایجاد می‌کنند. صیاد شیرازی، شهید صدر، شهید مدرس و شهید چمران را که در نزدیکی این مراکز هستند بلافاصله درگیر می‌شوند و تمام تلاش ما این است که طوری برنامه‌ریزی کنیم که معابر بزرگراهی درگیر نشوند.

وی افزود: پلیس از اول مهر ماه از تمامی ظرفیت خود چه در بخش ستادی و چه در بخش صف استفاده خواهد کرد و دقیقاً تمامی مدارسی را که برای ترافیک شهر تهران مشکل ایجاد می‌کنند پیش بینی نیروی لازم را انجام دادهایم. یعنی تمامی کارکنان و تیم‌های راهور در مقابل این مدارس حضور دارند و قبل از ورود شهروندان در محل‌های استقراری خود مستقر می‌شوند

برای برچسب سرویس مدارس تا ۱۵ مهرماه فرصت داده ایم

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: از تمامی بخش‌های انتظامی جهت روان سازی ترافیک در مهر ماه استفاده کرده‌ایم و خود پلیس راهور تهران بزرگ نیز به صورت آماده‌باش ۱۰۰ درصدی در تمامی معابر بویژه مقابل مدارس شهر تهران حضور دارد.

وی افزود: در حوزه عملیات و اجرا ۶۵ معبر و محلی که در سال گذشته دارای گره‌های ترافیکی و مشکل بوده است را در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران شناسایی کرده‌ایم که در این نقاط حتماً تیم‌های بزرگراهی ما حضور خواهند داشت. همچنین استقرار تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در مقابل مدارس در هنگام ورود و خروج، تمهیدات ویژه دیگر نیز در این خصوص اندیشیده شده است.

سرهنگ موسوی پور گفت: هماهنگی‌های خوبی برای تنظیم زمان چراغ‌ها با شرکت کنترل تهران صورت گرفته است و همه ظرفیت‌ها به میدان خواهد آمد تا جایی که اتوبوسرانی و تاکسیرانی سعی دارند که اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را که می‌توانند در این یک هفته اورهال کنند را پیگیری می‌کنند و این اتفاق افتاده است تا در روز اول مهرماه حمل و نقل عمومی شهر تهران یک فرقی با نیمه اول سال داشته باشد. البته که همه به یک نوعی در حال تلاش هستند تا انشاالله بتوانیم که مهرماه و آغاز سال تحصیلی خوبی را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همچنین ۶ محل بزرگراهی مهم را برای استقرار جرثقیل سنگین تعیین کرده‌ایم که اگر اتوبوس و کامیون و خودروی سنگینی خراب شد بتوانیم به آن دسترسی داشته باشیم و از محل سریعاً خارج کنیم تا شاهد ترافیک در آن محدوده نباشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: برابر آئین نامه جدید در خصوص سرویس مدارس تا پایان شهریور ماه شهرداری باید تعیین تکلیف کند و برچسب الکترونیک را تحویل ناوگان حمل و نقل دانش آموزی کند. در واقع این اتفاق نمی‌افتد و قرار شد تا ۱۵ مهر ماه فرصت داده شود که این برچسب‌ها تحویل شده و ما از این تاریخ سرویس مدارسی که برچسب الکترونیکی و یا مجوز را نداشته باشند نسبت به اعمال قانون آنها اقدام خواهیم کرد که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد. البته ترددهای آنها در طول مسیر کنترل می‌شود و ظرفیتی که طبق کارت می‌بایستی دانش آموزان را سوار نمایند همچنین معاینه فنی و موضوعات دیگر کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهیم که برای دانش آموزان اتفاقی بیافتد.

وی گفت: در خصوص بحث آموزش و فرهنگ ترافیک کلاس‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس برگزار شده است به این مضمون که چگونه رانندگی نمایند و قوانین و مقررات را رعایت نمایند. همچنین نحوه برخورد با دانش آموزان و اقدامات در سرویس مدارس نیز جز آموزه‌ها بوده است.

وی گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که بعضاً حمل و نقل دانش آموزان توسط موتورسیکلت انجام می‌شود که ما به هیچ عنوان این موضوع را توصیه نمی‌کنیم که پدری بخواهد فرزند دلبند خود را با موتورسیکلت به مدرسه ببرد چون این موضوع بسیار خطرناک است و دانش‌آموز نمی‌تواند خود را بر روی موتورسیکلت نگه دارد و ممکن است اتفاق ناگواری مانند حادثه سال گذشته روی دهد که در محدوده شهید گمنام پدری که بر موتورسیکلت خود دو دانش آموز خود را سوار کرده بود و با انجام تخلف حرکت خلاف جهت و عدم استفاده از کلاه ایمنی با خودرویی برخورد کرده بود و خود ویکی از فرزندان در محل حادثه فوت شدند که خاطره تلخی را برای ما بر جای گذاشت.

وی گفت: خواهش بنده از هموطنان این است که حتماً الزام به این نیست که جلوی همان مدرسه به صورت دوبله توقف نمایند و فرزند خود را در جلوی مدرسه پیاده نمایند حال اینکه می‌توانند چند متر جلوتر و یا عقب تر ایستاده و این فرصت را به دیگر والدین هم بدهند تا بتوانند فرزند خود را پیاده نمایند. اگر این موضوع را رعایت نمایند و همکاری خوبی با همکاران بنده در سطح معابر داشته باشند می‌توانیم روزهای خوبی را در مهر ماه از نظر ترافیکی داشته باشیم.

سرهنگ موسوی پور اظهار داشت: با هماهنگی خوبی که بین پلیس راهور تهران بزرگ و سازمان حمل و نقل شهرداری تهران و بخش خصوصی صورت گرفته است تقریباً ۵ هزار کلاه ایمنی استاندارد تهیه کرده‌ایم که قصد آن داریم که در روز اول مهر ماه امسال به صورت هدیه در بین دانش آموزان عزیز توزیع نمائیم تا آنها نیز این کاه کاسکت را به پدر و یا برادری که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند تقدیم نمایند. این تعداد کلاه کاسکت در جلوی مدارس علاوه بر گل و شیرینی با هماهنگی آموزش و پرورش توزیع خواهد شد

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین ۴۰ دستگاه تاکسی برای گشت مشترک بین پلیس راهور تهران بزرگ و تاکسیرانی در نظر گرفته شده است و این عزیزان سرویس مدارس را از لحاظ شرایط تعیین شده، گواهینامه مرتبط، سلامت راننده، معاینه فنی و سلامت خود وسیله نقلیه و تخلفات راننده در شهر تهران کنترل خواهد کرد.

حضور افسران پلیس در مدارس و آموزش قوانین و مقررات

وی گفت: همچنین ۱۰۰ نفر از افسران آموزش دیده پلیس راهور تهران بزرگ که دوره‌های فن بیان و سخنوری را گذرانده‌اند انتخاب تا با شروع سال تحصیلی جدید در مدارس حضور یابند و به دانش آموزان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، چگونگی ترد در معابر، را آموزش بدهند.

وی افزود: کلیپ‌ها، اینفوگرافی ها و محتواهای آموزشی تهیه شده که در فضای مجازی در خصوص آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بارگذاری خواهد شد. آموزش پیمانکاران سرویس مدارس نیز یکی از اقدامات بوده است و با آغاز مهر ماه تمامی معاونین و رؤسای پلیس راهور تهران بزرگ در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و زنگ مدارس را به صدا در خواهند آورد.

وی گفت: در بحث اقدامات مهندسی، کف نویسی کلمه احتیاط مقابل مدارس، احداث جان پناه برای کاهش سرعت وسایل نقلیه مقابل مدارس و افزایش امنیت دانش آموزان با این اقدام، بروز رسانی تابلوهای مقابل مدارس، مناسب سازی پیاده روها، نصب میله‌های یو U شکل در پیاده روها، احیای خط کشی‌های مقابل مدارس ، آرام سازی ترافیک قبل از مدارس صورت گرفته است .

وی افزود: با آمار ارائه شده نزدیک به یک میلیون سیصد هزار نفر دانش‌آموز و حدود ۱۰۱ هزار معلم نیز پا به پای آنان در مهر ماه ۱۴۰۳ به مدرسه خواهند رفت و ببینند که چه جمعیتی در این روزها حال با خودروی شخصی، وسایل نقلیه عمومی، پیاده و یا با موتورسیکلت در این روزها در مسیر مدرسه تردد می‌نمایند.
افزود: تاکید پلیس بر این موضوع است که سرویس مدارس در همان روز اول مهر ماه آغاز به کار کند. در این روزهای باقی مانده مدیران مدارس و تاکسیرانی اقدامات خود را در این خصوص آغاز کنند و والدین با خودروی شخصی کمتر تردد داشته باشند.

سرهنگ موسوی پور گفت: با آغاز مهر ماه، به ترافیک و تردد خودروها در سطح شهر تهران افزوده می‌گردد. همچنین علاوه بر آن با شروع مهر ماه آغاز فصل پاییز را هم پیش روی داریم که با توجه به سرد تر شدن هوا، آغاز بارندگی‌ها را نیز شاهد هستیم که خود بارندگی و کوتاه‌تر شدن روزها هم بر ترافیک شهر تهران تأثیر می‌گذارد. البته با آغاز فصل پاییز و شروع فصل سرما، خیلی از افرادی که با موتورسیکلت و یا با وسایل عمومی تردد می‌کردند نیز سعی می‌کنند که با خودروی شخصی خود در معابر حرکت کنند تا از سرما در امان باشند.

وی افزود: سفرهای بین شهری نیز در مهر ماه به پایان می‌رسد و معمولاً مردم در فصل تابستان و بهار بیشتر به مسافرت می‌روند. اگر همه این موارد را در کنار یکدیگر قرار دهید، مسلماً بر ترافیک شهر تهران در مهر ماه افزوده خواهد شد و قطعاً این موضوعات بسیار بر آن اثرگذار است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به همین جهت به نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ اعلام آمادگی دادهایم و بعد از ظهرها همان طور که می‌بینید، از تیم‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

وی به آمار و تعداد مدارس شهر تهران اشاره‌ای داشت و گفت: تعداد مدارس شهر تهران ۴۴۹۰ مدرسه، تعداد کل دانش آموزان شهر تهران ۱۲۱۴۰۰۰ نفر، تعداد دانش آموزان کلاس اول در جشن شکوفه‌ها ۱۰۰۰۰۰ نفر، تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی ۴۷۳۰۰۰ نفر، تعداد دانش آموزان مقطع راهنمایی یعنی متوسطه اول ۳۵۲۰۰۰ نفر، تعداد دانش آموزان مقطع دبیرستان در متوسطه دوم ۲۸۹۰۰۰ نفر و تعداد معلمین شاغل نیز ۱۰۱۰۰۰ نفر می‌باشد که به این آمار باید تعداد ۲۱۰۰۰۰ نفر از انجمن اولیا و مربیان را نیز اضافه کرد که در اول مهر ماه قصد تردد به مراکز آموزشی را دارند و ببینید که به چه میزان بر ترددها و ترافیک شهر افزوده می‌شود.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۷۵ پیمانکار سرویس مدارس و تعداد ۶۰۰۰ نفر راننده سرویس مدرسه که در سامانه سپند تاکسیرانی ثبت نام کرده‌اند و نیز ۳۶۰۰۰ نفر دانش آموزی که تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده کرده‌اند را نیز مد نظر قرار داد.

سرهنگ موسوی پور گفت: در این دو ماه تعداد زیادی جلسه در خصوص بررسی آخرین وضعیت مسائل مرتبط با حمل و نقل دانش آموزان و وضعیت سرویس مدارس، کارگروه ارتقا عملکرد حمل و نقل همگانی، کارگروه اطلاع رسانی و آموزش و فرهنگ ترافیک در پلیس راهور تهران بزرگ، شورای ترافیک شهر تهران، استانداری تهران، سازمان تاکسیرانی، و … به منظور ارتقای هر چه بهتر وضعیت ترافیکی شهر تهران در بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۳ برگزار گردیده که بیش از ۳۰ مصوبه داشته است.

ا فزایش ۶۴ درصد برخورد با تخلفات موتورسیکلت

وی افزود: در بحث آمار برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در شهر تهران در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۹۳۳۴۶۵ مورد اعمال قانون صورت گرفته است که از این میزان تعداد ۹۸۵۲۰ مورد مربوط به پلاک مخدوش، ۱۴۱۴۳ مورد عبور از پیاده رو، ۶۶۷۱۹ مورد عبور از خط ویژه، ۴۳ مورد حمل غیر متعارف بار، ۱۱۰۶۸۸ مورد عبور ممنوع، ۴۰۴۰۱۸ مورد عدم استفاده از کلاه ایمنی، ۵۰۷۸ مورد توقیف با کفی، ۵۰۱۹۷ مورد توقیف ساعتی، ۷۸۲۲۸ مورد رفع اثر پوشش پلاک، ۲۹۶۴۸ مورد آشکار سازی موتورسیکلت، و ۳۸۱۲۳۱ مورد نیز طرح موتوریار و ۲۲۲ مورد دیگر نیز موارد دیگر بوده است.

سرهنگ موسوی پور گفت: این میزان از آمار برخوردها نسبت به سال گذشته در مقایسه با سال گذشته در کل ۳۶۵۸۰۱ مورد افزایش، در خصوص پلاک مخدوش موتورسیکلت ۳۰۲۷۲ مورد افزایش، در خصوص عبور از پیاده رو ۷۵۷۶ مورد افزایش، در خصوص عبور از خطوط ویژه ۴۸۲۶۴ مورد افزایش، در خصوص عبور ممنوع موتورسیکلت ۵۱۵۲۳ مورد افزایش، در خصوص عدم استفاده از کلاه ایمنی ۱۶۸۰۱۶ مورد افزایش و در طرح موتوریار ۱۴۵۸ مورد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اذعان داشت: به همین ترتیب این میزان از آمار برخوردها نسبت به سال گذشته در مقایسه با سال گذشته از حیث درصد در کل ۶۴ درصد افزایش، در خصوص پلاک مخدوش موتورسیکلت ۴۴ درصد افزایش، در خصوص عبور از پیاده رو ۱۱۵ درصد افزایش، در خصوص عبور از خطوط ویژه ۲۶۲ درصد افزایش، در خصوص عبور ممنوع موتورسیکلت ۸۷ درصد افزایش و در خصوص طرح موتوریار ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: همچنین در خصوص برخورد با تخلفات خودروها در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ در مجموع تعداد ۸۲۶۷۲۷۵ مورد اعمال قانون، تخلفات حادثه ساز ۷۷۵۸۲۶ مورد اعمال قانون، تخلفات حادثه ساز تسلیمی ۲۱۱۲۵۸ مورد اعمال قانون، در خصوص ثبت تخلفات سرعت غیر مجاز توسط دوربین‌های لیزرگان ۳۸۶۷۰۹ مورد اعمال قانون، در خصوص اعمال قانون به صورت تسلیمی ۱۳۹۱۰۵۲ مورد اعمال قانون، در خصوص تخلفات ساکن ۴۲۶۸۸۸۵ مورد اعمال قانون، در خصوص تخلفات پلاک ۲۹۲۱۲۰ مورد اعمال قانون، در خصوص تخلفات پیاده رو ۲۷۱۹۵۰ مورد اعمال قانون، در خصوص موتورسیکلت ۹۳۳۶۴۵ مورد اعمال قانون، در خصوص پلاک موتورسیکلت ۹۸۵۲۰ مورد اعمال قانون، در خصوص دودزا ۹۵۸۰ مورد اعمال قانون، در خصوص گذرگاه عابر پیاده ۱۳۵۷۴۴ مورد اعمال قانون، در خصوص طرح جناغی ها ۳۵۰۴ مورد اعمال قانون، در خصوص کلاه کاسکت ۴۰۴۰۱۸ مورد اعمال قانون، در خصوص عدم استفاده از کمربند ایمنی ۶۲۵۶۹۲ مورد اعمال قانون، در خصوص استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۲۸۸۱۳۹ مورد اعمال قانون و در خصوص تخلفات شبانه نیز ۷۵۳۶۳۸ مورد اعمال قانون در سطح شهر تهران صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین این آمار در مقایسه با سال گذشته در مجموع در خصوص برخورد با تخلفات خودروها در تعداد ۴۰۲۰۹۱ مورد اعمال قانون افزایش ۵ درصد افزایش، تخلفات حادثه ساز ۱۷۷۹۲۶ مورد اعمال قانون یعنی ۳۰ درصد افزایش، در خصوص ثبت تخلفات سرعت غیر مجاز توسط دوربین‌های لیزرگان ۹۵۶ مورد اعمال قانون ۱ درصد افزایش، در خصوص تخلفات پلاک ۳۹۵۵۸ مورد اعمال قانون ۱۶ درصد افزایش، در خصوص تخلفات پیاده رو ۱۳۱۹۸۹ مورد اعمال قانون ۹۴ درصد افزایش، در خصوص موتورسیکلت ۳۶۵۸۰۱ مورد اعمال قانون ۶۴ درصد افزایش، در خصوص پلاک موتورسیکلت ۳۰۲۷۲ مورد اعمال قانون ۴۴ درصد افزایش، در خصوص دودزا ۲۹۷۴ مورد اعمال قانون ۴۵ درصد افزایش، در خصوص گذرگاه عابر پیاده ۲۰۴۵۹ مورد اعمال قانون ۱۸ درصد افزایش، در خصوص طرح جناغی ها ۲۴۰ مورد اعمال قانون ۷ درصد افزایش، در خصوص کلاه کاسکت ۱۶۸۰۱۶ مورد اعمال قانون ۷۱ درصد افزایش، در خصوص عدم استفاده از کمربند ایمنی ۸۳۹۳۴ مورد اعمال قانون ۱۵ درصد افزایش، در خصوص استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۴۴۹۳۴ مورد اعمال قانون ۱۸ درصد افزایش در شهر تهران را شاهد بوده‌ایم.

بزرگراه‌های شهر تهران با ۶۴ درصد از کل تصادفات بیشترین آمار تصادف را داشته‌اند

وی گذری به آمار فوتی‌های تصادفات در شهر تهران نیز داشت و گفت: در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۱۳ نفر در صحنه تصادف فوت کرده‌اند که در این بازه زمانی ۱۰۶۹۷ نفر مصدوم و شاهد ۴۷۶۸۵ فقره تصادف خسارتی نیز بوده‌ایم. که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۹۶ نفر فوتی، ۹۸۱۱ نفر مصدوم و ۳۷۵۵۳ مورد تصادف خسارتی بوده که درصد تغیر آن به ترتیب ۱۸ %، ۹% و ۲۷ % می‌باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین سهم در بین مناطق، منطقه ۲۵ که مربوط به بزرگراه می‌باشد با ۳۰ نفر فوتی معادل ۱۲ درصد از کل فوتی‌ها منطقه ۲۶ با ۲۷ نفر فوتی معادل ۱۱ درصد از فوتی‌ها و منطقه ۲۳ با ۲۳ نفر فوتی معادل ۹ درصد از فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که در مجموع این ۳ منطقه ۸۰ نفر فوتی و ۳۲ درصد از کل فوتی‌ها را در شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان داشت: در این بین بزرگراه‌های شهر تهران با ۶۴ درصد از کل تصادفات بیشترین آمار تصادف را داشته‌اند که بزرگراه آزادگان با ۲۹ نفر فوتی معادل ۱۲ درصد از کل تصادفات، بزرگراه امام علی با ۱۶ نفر فوتی معادل ۱۶ درصد از کل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص اصلی‌ترین علل وقوع تصادفات در شهر تهران نیز بیان داشت: عدم توجه به جلو با ۴۴ درصد، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با ۳۲ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۷ درصد بیشترین علل وقوع تصادفات را شکل می‌دهند.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: بیشترین ساعت وقوع تصادفات در شهر تهران نیز از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح، با میزان ۲۹ درصد، از ساعت ۲۰ تا ۲۴ با ۲۶ درصد می‌باشد که ۵۸ درصد از تصادفات شهر تهران در ساعات تاریکی هوا روی می‌دهد.

وی از شهروندان خواست با آغاز مهر بیش از پیش از حمل و نقل عمومی استفاده کرده و از توقفات دوبله مقابل مدارس و مراکز خرید جدا خودداری و ضمن مدیریت ترددهای خود در سطح شهر به کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک نمایند تا شاهد شهری سالم و منظم باشیم.