تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783981
شناسه : 3783981
تاریخ :
لزوم حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از حوزه‌های اشتغال‌زا اقتصاد ایران: شهرکرد_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه توانمندسازی اقتصادی دهک‌های یک تا پنج را پوشش دهد نیاز مردم رفع می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی امروز چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال در این استان حجم تعهد اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) بالا است و از ۱۳ هزار فرصت شغلی ۳ هزار ۸۰۰ فرصت، سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد که ۲۹ درصد تعهد اشتغال را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر گسترش حمایت‌ها از کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زا دهک‌های یک تا پنج را پوشش دهد نیاز مردم را رفع کرده و رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد خانوارها در این استان در دهک اول و پنجم قرار دارند و حذف دو دهک چهار و پنج از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند مانع از کاهش نرخ فقر شود.

مولوی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که یک شرکت تعاونی فراگیر ملی را داشته باشیم که می‌تواند صددرصد کارکنانش از مددجویان کمیته امداد امام خمینی باشد و برای اجرای این طرح نیاز به کمک‌های ملی و سرمایه‌گذاری از سوی کمیته امداد داریم.

وی ادامه داد: برخی از مناطق در این استان آسیب‌خیز هستند و نیاز است بیشتر دیده شوند، اما وقتی دستگاه‌هایی غیر از کمیته امداد ورود می‌کنند با ضعف منابع مالی مواجه می‌شوند، بنابراین انتظار می‌رود به لحاظ توانمندسازی این مناطق و محله‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) ورود کند و این مناطق را در اولویت قرار دهد.