تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783925
شناسه : 3783925
تاریخ :
۲ وقف جدید در رودسر و املش به ثبت رسیده است اقتصاد ایران: رودسر- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش گفت: ۲ وقف جدید طی سال جاری در روستای کاکرود املش و رحیم آباد رودسر ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حسینی مفرد بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، وقف را سنت حسنه، احسان ماندگار، صدقه جاریه و میراثی ماندگار دانست و اظهار کرد: وقف یکی از پایه‌های اساسی ریشه‌های اصلی تمدن اسلامی است و جایگاه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه وقف اقدام خداپسندانه است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را رفع کرد، افزود: در شهرستان رودسر و املش ۱۹۱ موقوفه ،۳۷۹۳ رقبه ،۱۸۹ بقعه وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش در ادامه از ثبت دو وقف جدید طی سال جاری در این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این وقف‌ها یکی در روستای کاکرود املش و دیگری در رحیم آباد رودسر به ارزش یک میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

وی اهم برنامه‌های هفته وقف را، اهدا بسته‌های مهر تحصیلی، آئین غبار روبی و عطر افشانی حرم مطهر، گلباران گلزار شهدا، میز خدمت نشست‌های تخصصی وقف، مسابقه نقاشی کودکان، رزمایش سلامت، اهدا خون، زنگ وقف در مدارس راه اندازی غرفه «همه واقف باشیم» عنوان کرد.