تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783902
شناسه : 3783902
تاریخ :
رشد پرداخت وام دانشجویی در اردبیل اقتصاد ایران: مشگین‌شهر-معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: وام‌های دانشجویی در راستای اهمیت بحث سیاست‌ جمعیتی برای دانشجویان متأهل پرداخت می‌شود که در سال گذشته رشد مناسبی داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رهبر بعد از ظهر چهارشنبه در سفر به شهرستان مشگین‌شهر در دیدار با امام جمعه این شهرستان و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در سال‌های گذشته، اظهار کرد: وام‌های دانشجویی در راستای اهمیت بحث سیاست‌های جمعیتی، وام ازدواج و فرزند آوری برای دانشجویان متأهل دانشگاه پرداخت می‌شود که در سال گذشته بیش از ۴۳۰ درصد وام‌های پرداختی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: خوابگاه متأهلی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در قالب تجهیز یک ساختمان و ۱۰ سوئیت دو خوابه انجام می‌شود و این خوابگاه به زودی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ثبت‌نام بیش از ۶۵۰۰ نفر از دانشگاهیان رتبه اول کمی، رتبه اول کیفی در بین دانشگاه‌های همتراز و رتبه دوم کیفی را در بین کل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، کسب کرده است.

رهبر با اشاره به کسب ۴۵ رتبه برتر کشوری در این جشنواره، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بین دانشگاه‌های همتراز رتبه اول کیفی و رتبه دوم کیفی را در بین کل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، کسب کرده است، این موفقیت قرآنی با تلاش رابطین و فعالان قرآنی واحدهای تابعه دانشگاه و حضور پرشور دانشگاهیان در جشنواره قرآن و عترت به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که به صورت بین وزارتی برگزار می‌شود، موفق به کسب رتبه‌های برتر این جشنواره در رشته‌های مختلف شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه با اشاره به اردوهای برگزار شده برای دانشجویان، تصریح کرد: با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اردوهای متعدد زیارتی و سیاحتی برای دانشجویان دانشگاه برگزار شده است که از آن جمله می‌توان به اردوهای متعدد مشهد مقدس، اردوی عتبات عالیات برای دانشجویان دانشکده‌های اقماری، ۳ دوره اردوی همراه با حکیمان برای اساتید و برگزاری جشن‌های فارغ‌التحصیلی در حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره کرد.

رهبر با اشاره به اهمیت برگزاری شوراهای فرهنگی در واحدهای تابعه دانشگاه، گفت: استارت برگزاری جلسه شوراهای فرهنگی دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها به دنبال اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه زده شده است و این جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود.