تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783885
شناسه : 3783885
تاریخ :
برخی امور سازمان حمل و نقل جاده‌ای به بخش خصوصی واگذار شود اقتصاد ایران: اصفهان-امام جمعه اصفهان گفت: برخی امور سازمان حمل و نقل جاده‌ای به بخش خصوصی واگذار شود زیرا دولت به تنهایی درآمد ندارد و تأمین مالی آن از طریق دریافت مالیات و فروش نفت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه قرار گرفته و درباره آن اشتباه عمل می‌شود، نرخ گذاری برای رانندگان است که در این زمینه به افزایش قیمت اجناس و لوازم یدکی توجه کافی نمی‌شود.

وی افزود: تورم ناشی از بی‌ارزش شدن پول کشور است بنابراین ما با این نحوه نرخ‌گذاری مخالف هستیم زیرا باید برای تعیین نرخ‌ها تمام جزئیات و تورم سالانه در نظر گرفته شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به افزایش جمعیت و چاپ بی‌رویه پول تصریح کرد: این عوامل باعث بروز تورم در هر کشوری می‌شود، بنابراین هر رئیس جمهوری باید اولویت‌های اقتصادی را در نظر بگیرد و به مسائل اولویت‌دار بپردازد.

وی اقدام مثبت جمهوری اسلامی در بیمه کردن رانندگان را گامی ارزشمند در حمایت از این قشر اعلام کرد و گفت: واگذاری برخی امور سازمان حمل و نقل جاده‌ای به بخش خصوصی باید انجام شود و اموری مانند اخذ عوارض جاده‌ای و خط‌کشی را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد، زیرا دولت به تنهایی درآمد ندارد و تأمین مالی آن از طریق دریافت مالیات و فروش نفت است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، توانایی اداره کشور را نشانه قدرت اسلام در حوزه مدیریت و حکمرانی دانست و گفت: باید به دولت کمک کنیم تا به دنیای غرب نشان دهیم که اسلام می‌تواند با کار نیروهای جهادی و مردم، کشور را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند اگر با آمریکا باشیم وضع کشور بهتر می‌شود، درست نیست زیرا کشورهایی که اکنون با آمریکا هم پیمان هستند هیچ چیزی از خود ندارند و آنها با اصل دین ما مخالف هستند و تا تابع آنها نشویم از ما راضی نخواهند شد.