تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3783876
شناسه : 3783876
تاریخ :
چهره مردی که پیجرهای انفجاری لبنان را ساخت اقتصاد ایران: یک تولید کننده لوازم الکترونیکی در تایوان روز چهارشنبه مدعی شد که پیجرهای مورد استفاده اعضای گروه حزب الله را که روز سه شنبه همزمان در سراسر لبنان منفجر شد و حداقل ۹ نفر را کشتند، تولید نکرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: یک تولید کننده لوازم الکترونیکی در تایوان روز چهارشنبه مدعی شد که پیجرهای مورد استفاده اعضای گروه حزب الله را که روز سه شنبه همزمان در سراسر لبنان منفجر شد و حداقل ۹ نفر را کشتند، تولید نکرده است.

تصاویری که در فضای مجازی پخش می‌شوند، پیجرهای تخریب شده در لبنان را نشان می‌دهند که ویژگی‌های آنها با تصاویر ساخته شده توسط Gold Apollo مستقر در تایوان مطابقت دارد. بنیانگذار و رئیس شرکت، هسو چینگ کوانگ، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که پیجرها توسط شرکت دیگری ساخته شده‌اند که مجوز استفاده از برند آن را دارد.

هسو گفت:«یک نماینده در اروپا وجود دارد که ما سه سال با او همکاری کرده‌ایم، آنها نماینده همه محصولات ما هستند. ما شرکت بزرگی نیستیم، اما یک شرکت مسئول هستیم که به محصولات خود اهمیت می‌دهیم.»

گلد آپولو در بیانیه‌ای اسم شرکت دیگری «BAC Consulting» مستقر در مجارستان را آورد. این شرکت مجاز است از لوگوی «Gold Apollo» برای فروش محصولات در مناطق خاص استفاده کند، "اما طراحی و ساخت محصولات به طور کامل توسط BAC انجام می‌شود."

کریستیانا بارسونی-آرسیدیاکونو، مدیر اجرایی BAC Consulting روز چهارشنبه تأیید کرد که شرکت او با Gold Apollo کار می‌کند. اما وقتی در مورد پیجرها و انفجارها پرسیدند، او گفت: «من پیجرها را نمی‌سازم. من فقط واسط هستم فکر کنم اشتباه متوجه شدید.»

سخنگوی «Gold Apollo» روز چهارشنبه با استناد به تحقیقات در حال انجام از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

وزارت امور اقتصادی تایوان روز چهارشنبه گفت که «Gold Apollo» از سال ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۴ نزدیک به ۲۶۰۰۰۰ پیجر عمدتاً به بازارهای اروپا و آمریکا صادر کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ گزارشی مبنی بر انفجارهای مرتبط با این محصولات منتشر نشده است و هیچ سابقه‌ای از صادرات مستقیم پیجر این شرکت به لبنان وجود ندارد.

حال پرسش اینجاست که آیا این دسته از کالاها واقعاً دستکاری شده بودند؟ ... آیا تولید کننده دیگری آنها را تولید کرده و صرفاً با نام تجاری آپولو به آنها برچسب زده است؟

در پی اتفاق رخ داده، وزارت خارجه لبنان آنچه را که "حمله سایبری اسرائیل" خواند، محکوم کرد و گفت که به شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.