تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783869
شناسه : 3783869
تاریخ :
محدوده مدارس سنندج در آستانه بازگشایی مدارس ایمن سازی شد اقتصاد ایران: سنندج_رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سنندج گفت: محدوده مدارس و دانشگاه‌های سنندج در آستانه بازگشایی مدارس ایمن سازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدنژاد پیش از ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ایمن‌سازی محدوده مدارس و دانشگاه‌ها در راستای استقبال از مهر در سنندج عملیاتی شد.

وی گفت: هرساله در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای طرح استقبال از مهر، اقداماتی به منظور ایمن سازی، کاهش و روانسازی ترافیک در خیابان‌های منتهی به مدارس انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تصریح کرد: ایمن سازی معابر اصلی در محل تردد دانش آموزان و کاهش تصادفات مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است.

وی گفت: در همین راستا ۵۰۰ متر مربع اجرای خط کش دو جزئی گذرگاه عابر پیاده، ۲۰۰ متر مربع رنگ‌آمیزی سرعت‌گاه‌ها در محدوده مدارس و مراکز آموزشی، انجام عملیات سرعتگاه آسفالتی در محدوده ۱۳ مدرسه و مرکز آموزشی، نصب و تکمیل ۵۰ مورد تابلو علائم مدارس و نصب ۳۱ مورد تجهیزات ترافیکی در سطح شهر انجام شده است.

جمشیدنژاد عنوان کرد: شست و شوی و رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده و سرعت‌گاه‌ها در ۶۵ نقطه سطح شهر، رنگ آمیزی سرعتگاه‌های سطح شهر، ترمیم، بازسازی چراغ‌های راهنمایی و تجهیزات ترافیکی از دیگر اقدامات شهرداری سنندج در آستانه سال تحصیلی جدید است.

وی بیان کرد: شهروندان برای تردد آسان و انتقال بی‌دردسر فرزندان به مدارس از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و اگر فاصله مدرسه تا خانه کوتاه است، پیاده روی کنند و حتی‌الامکان از پارک دوبل خودرو در حاشیه مسیر منتهی به مدارس خودداری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری سنندج بیان کرد: استفاده از سرویس مدرسه هم بهترین راهکار در کاهش ترافیک است همچنین حتماً در هنگام عبور از معابر اصلی، استفاده از پل هوایی و خودداری از بیرون آوردن دست و سر از ماشین را برای ثبت خاطرات خوش و پرهیز از وقوع اتفاقات ناگوار در نظر داشته باشند.