تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783866
شناسه : 3783866
تاریخ :
سرانه ورزشی کردستان به ۸۰ سانتی متر رسید اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در سه سال اخیر سرانه ورزشی کردستان به ۸۰ سانتی متر رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام ویسی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران رشته‌های دو و میدانی و نجات غریق اظهار کرد: در سه سال اخیر جهش خوبی در بخش زیرساخت‌ها و حمایت از ورزش استان شده و سرانه ورزشی از ۷۰ به ۸۰ سانتی متر مربع رسیده است.

وی گفت: سال قبل هم سالن ۱۲۰۰ نفری بانه که برابر با استانداردهای جهانی است و ۱۵ زمین ورزشی روستایی به بهره برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: استخر مجموعه ورزشی ۲۲ گولان هم، بازسازی و در هفته دولت به بهره برداری رسید.

غلام‌ویسی بیان کرد: مجموعه ورزشی حجاب در قالب ماده ۲۷ هم به بهره‌برداری رسید و در حال پیگیری برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری سنندج هستیم.

وی یادآور شد: هتل ورزش سقز به عنوان یکی از طرح‌های ورزشی مهم، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی در سال‌های اخیر و در حوزه بانوان کسب مدال‌های زیاد در ۲ سال اخیر را داشتیم.

غلام‌ویسی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی زنان روستایی هم به ابتکار کردستان از سال گذشته آغاز شده و در حال بررسی در سطح وزارت خانه برای کشوری کردن این برنامه هستیم.

وی تصریح کرد: ورزش فرابخشی و فراجناحی است و یک حوزه نمی‌تواند آن را به نتیجه دلخواه جامعه برساند، در بعد قهرمانی می‌طلبد همه پای کار آن باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد: برای توانمند کردن ورزش کردستان، وظیفه ما تأمین زیرساخت و بروز کردن پرورش ورزشکاران با حمایت خانواده‌ها است.