تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783862
شناسه : 3783862
تاریخ :
ضرورت ارتقاء در شاخص‌های محیط‌زیستی اقتصاد ایران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه از نظر شاخص‌های محیط زیستی در وضعیت مناسبی نیستیم و ضرورت دارد برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست که امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه از نظر شاخص‌های محیط زیستی(EPI) در وضعیت مناسبی نیستیم و ضرورت دارد برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ناترازی جدی بین مأموریت‌ها و تکالیف سازمان و منابع مالی و انسانی وجود دارد، افزود: کمبود نیروی انسانی سازمان در صف و ستاد باید از طریق توجه به هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی‌های روز تأمین شود تا بتوانیم وظایف سازمان را به نحو مطلوب پیش ببریم.

معاون رئیس جمهور معاونت توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را یک معاونت راهبردی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع محیط زیست موضوع روز کشور است لازم است، توجه ویژه به مأموریت‌های سازمان صورت گیرد تا بتوانیم اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی به ویژه تکالیف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه را جدی تر دنبال کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ما برای غلبه بر چالش‌های محیط زیستی کشور نیازمند همکاری و هماهنگی فرا دستگاهی هستیم و پیشبرد مطلوب اقدامات در سایر بخش‌های سازمان از جمله وظایف معاونت توسعه است و این در حالیست که ما تنها در قانون برنامه هفتم ۸ آئین نامه تکلیفی داریم که وظیفه سنگینی را برعهده ما گذاشته و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

انصاری اذعان داشت: پیگیری معیشت و پرداختی‌های همکاران به ویژه محیط‌بانان عزیز از جمله دیگر اولویت‌های ما در این معاونت خواهد بود.

وی در پایان نگاه منسجم، برنامه‌محوری و عمل گرا بودن را از ویژگی‌های معاون جدید توسعه مدیریت سازمان دانست و از فعالیت‌ها و اقدامات معاون سابق توسعه مدیریت سازمان تقدیر و تشکر کرد.