تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783860
شناسه : 3783860
تاریخ :
هوشمندسازی سامانه زنان سرپرست خانوار در تهران اقتصاد ایران: مساله هوشمندسازی سامانه زنان سرپرست خانوار در نخستین جلسه کارگروه تخصصی سامانه و فناوری در بیست و یکمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» بررسی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کارگروه تخصصی سامانه و فناوری در بیست و یکمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» در خصوص هوشمندسازی سامانه زنان سرپرست خانوار واقع در بوستان گفتگو برگزار شد.

در نشست اعضای کارگروه سامانه فناوری اطلاعات که در خصوص هوشمندسازی سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران برگزار شد، مواردی همچون بررسی روند هوشمندسازی، نظارت بر سامانه، به‌روزرسانی آن را مطرح کردند.

همچنین مقرر شد در سامانه جدید، گروه هدف که شامل زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار هستند به این سامانه تا حدودی دسترسی داشته باشند تا از طریق این سامانه یکسری خدمات به صورت هوشمند به آنها ارائه شود. اطلاعات زنان سرپرست خانوار شامل محل زندگی، تعداد فرزندان، خدمات ارائه شده به آنها و نیازهایشان در این سامانه به ثبت رسیده است.

گفتنی است؛ مصوبه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مصوب شورای اسلامی شهر تهران مورخ بهمن ماه ۱۴۰۱ است که فعالیت این شورا سیاست گذاری در سطح کلان با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در قسمت‌های مختلف شهرداری است که طی این مصوبه مسئولان و اعضای کارگروه مسائل را بررسی و به نتیجه می‌رسانند. یکی از بندهای این مصوبه تشکیل کارگروه‌های تخصصی بوده و فعالیت کارگروه‌های تخصصی، نظارت بر اجرای مصوبه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است. در این کارگروه کارشناسان، نقطه نظرات خود را شرح می‌دهند و نتایج کسب شده را به شورای سیاست گذاری ارجاع خواهند داد تا شورای سیاست گذاری اهداف بعدی را مصوب کند.

لازم به توضیح است که در این شورا مصوب شده که ۷ کارگروه تخصصی ایجاد شود که شامل کارگروه‌های سلامت، مشارکت، رصد و پایش، سامانه و فناوری، مشاوره مددکاری و حمایت، آموزش و اشتغال پایدار هستند.