تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3783845
شناسه : 3783845
تاریخ :
دیسکورد بالاخره با افزودن رمزگذاری سرتاسری، قابلیت تماس ویدیویی و صوتی را امن‌تر کرد اقتصاد ایران: اکنون تماس‌های صوتی و تصویری در پلتفرم اجتماعی دیسکورد به‌صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

صدها هزار نفر برای برقراری ارتباط با یکدیگر از دیسکورد استفاده می‌کنند، اما همه نمی‌دانند که این اپلیکیشن محبوب پیام‌رسان برای ایمن نگه‌داشتن اطلاعات آن‌ها از رمزگذاری سرتاسری (E2EE) بهره نمی‌برد. این سطح از رمزگذاری در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای جلوگیری از جاسوسی و خوانده‌شدن پیام‌ها استفاده می‌شود. اکنون شرکت مذکور رمزگذاری را به تماس‌ها و ویدیوها اضافه کرده است و به بیان دیگر تماس‌ها و مکالمات صوتی و تصویری شما دربرابر عوامل مخرب ایمن شده‌اند.

طبق اعلام دیسکورد، قابلیت رمزگذاری مکالمات صوتی و تصویری این پلتفرم با نام DAVE شناخته می‌شود. ظاهراً این شرکت هنگام تصمیم‌گیری درمورد اینکه چه ویژگی‌های صوتی و تصویری را رمزگذاری کند، به استفاده از راهکاری کامل رو آورده است.

رمزگذاری سرتاسری به‌خصوص برای کاربران مفید است زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد کانالی رمزگذاری‌شده بین خود و مخاطبانشان باز کنند. از آنجا که کلید رمزگذاری بین فرستندگان و گیرندگان پیام یا ویدیو به‌اشتراک گذاشته می‌شود، هیچکس، حتی شرکتی که میزبان سرویس است، نمی‌تواند درمورد آنچه گفته می‌شود کنجکاوی کند.

مقالات مرتبط:
  • دیسکورد چیست؟ هرآنچه باید درباره این پیام‌رسان محبوب گیمرها بدانید
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد

همانطور که دیده‌ایم، اپلیکیشن‌هایی مثل واتساپ و پیام‌های گوگل به استفاده از فناوری E2EE رو آورده‌اند و اکنون دیسکورد نیز به جمع این اپلیکیشن‌ها اضافه شده است.

DAVE پیام‌های متنی شما را در دیسکورد رمزگذاری نمی‌کند. اگر ترجیح می‌دهید افراد در سرور مدیریت پروژه‌ی خصوصی شما یا سرور جایگزین گوگل درایو شما کنجکاوی نکنند، توصیه می‌شود اینکار را روی شبکه‌ی امن انجام دهید.