تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783843
شناسه : 3783843
تاریخ :
۷۸۲ برنامه محوری ویژه هفته دفاع مقدس در کردستان برگزار می شود اقتصاد ایران: سنندج_ جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: ۷۸۲ برنامه کلی و محوری در تمام شهرستان‌های کردستان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید رضایی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک ماه مولود و ولادت پیامبر گرامی اظهار کرد: هفته وحدت توسط بنیان گذار کبیر انقلاب نام گذاری شد و می‌تواند در جهان اسلامی تداعی وحدت باشد.

وی گفت: توسط اصحاب رسانه تدوین این اتحاد و وحدت الزامی است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس اذعان کرد: قبل از پیروزی دفاع مقدس جلسه‌ای توسط سران استکبار برای کارشکنی و ایجاد ناامنی و توطئه و بمب گذاری در دفتر ریاست جمهوری و مسائل معیشتی و اختلاف بین تشیع و تسنن برگزار شد که هدف از آن حذف انقلاب بود.

رضایی تصریح کرد: در نهایت جنگ تحمیلی را علیه نظام نوپایی انقلاب اسلامی که هیچ بنیه و امکانات و تجهیزاتی نداشت، برپا کردند و جنگ علیه ایران به طرفیت صدام حسین که از تعقل کافی هم برخوردار نبود و پشتیبانی ۳۵ کشور آغاز شد.

وی افزود: مردم با در اختیار نهادن طبق اخلاص و تقدیم هر آنچه داشتند و تقدیم ۲۲۰ هزار شهید از انقلاب خود دفاع کردند.

رضایی افزود: انقلاب ما مظهر ایثار و از خودگذشتگی و یک دانشگاه انسان ساز بود و امروز باید یاد و خاطره این شهدا و این گذشت از سوی مردم را گرامی داشت که با خون خود و ایثار و حماسه انقلاب را ماندگار کردند.

وی بیان کرد: انقلاب ما نماد عینی خود اتکایی و خودباوری و ایستادگی در برابر زیادخواهان بود.

رضایی خاطرنشان کرد: شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» و برنامه‌های قله‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور و همزمان در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری همایش سراسری تجلیل از خواهران پیشکسوت حوزه دفاع مقدس، شرکت در رژه ۳۱ شهریور، اعزام یک خواهر بسیجی ورزشکار به قله هیمالیا، پیاده رویی خانوادگی ۶ مهر، یادواره ۴۵۰ شهید سردار در بیجار با محوریت شهید باقر منصوری، جشنواره فرهنگی فردخت مد و لباس، برگزاری زنگ ایثار در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس، اجرا و بازسازی نمایش عملیات آزادسازی سنندج با حضور هنرمندان بومی در سنندج، جهاد آبرسانی در بانه و سروآباد از برنامه‌های محوری این هفته است.

وی بیان کرد: جمعاً ۷۸۲ برنامه کلی و محوری در تمام شهرستان‌های کردستان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.