تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3783833
شناسه : 3783833
تاریخ :
اعلام اسامی گزینه‌های احتمالی استانداری ۱۴ استان اقتصاد ایران: با انتخاب استانداران جدید کهگیلویه و بویراحمد و کردستان در هیئت وزیران، پی گیری‌ها از قرار داشتن انتخاب استاندار استان‌های دیگر در مراحل نیمه پایانی یا پایانی حکایت دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تابناک: اولین استانداران دولت پزشکیان در حالی معرفی شدند که یک استاندار اهل تسنن برای استان کردستان معرفی شد تا اولین استاندار اهل تسنن کشور در دولت چهاردهم منصوب شود.

بر این اساس «یدالله رحمانی» به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد و «آرش زره‌تن لهونی» به عنوان استاندار کردستان منصوب شدند.

زره‌تن که نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی بود، در راستای عمل به وعده‌ها و شعار دولت در راستای تقویت وفاق و انسجام و انتخاب توانمندترین افراد فارغ از مذهب، قومیت و نژاد، اولین استاندار اهل سنت کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، جمع بندی های نهایی توسط «اسکندر مومنی» وزیر کشور در حال انجام است و خبر‌های رسیده از انتخاب استانداران استان‌های دیگر، در روز‌ها و هفته‌های آتی حکایت می‌کنند.

از چهره های نام آشنایی که برای استانداری در دولت پزشکیان می توان نام برد، افرادی نظیر علیرضا رشیدیان برای استانداری تهران، جهانبخش خانجانی برای استانداری گیلان، رضا شیران خراسانی برای استانداری خراسان رضوی، عبدالحسین مقتدایی برای استانداری خوزستان، مهدی جمالی نژاد برای استانداری اصفهان، رضا رحمانی برای استانداری آذربایجان شرقی، جواد جهانگیرزاده برای استانداری آذربایجان غربی، فرهاد تجری برای استانداری کرمانشاه و غلامرضا کاتب برای استانداری سمنان اشاره کرد.

گزینه‌های احتمالی این چهارده استان را در جدول زیر ببینید:

 اعلام اسامی گزینه‌های احتمالی استانداری ۱۴ استان