تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3783822
شناسه : 3783822
تاریخ :
آنچه در لبنان رخ داد منطقه را به سمت جنگ گسترده سوق می دهد اقتصاد ایران: وزیر خارجه مصر در نشست خبری با همتای آمریکایی بر نیاز فوری به برقراری آتش بس در غزه تاکید و اعلام کرد: آنچه در لبنان رخ داد منطقه را به سمت جنگ گسترده پیش می برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر در نشست خبری با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفت: با بلینکن نیاز فوری به برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسیران و نیز ارسال کمک‌ها را مورد رایزنی قرار دادیم.

وی افزود: ما اهمیت عاری بودن منطقه از سلاح کشتار جمعی، اهمیت توافق درباره سد النهضه اتیوپی، عدم آسیب به مصر و نیز اوضاع در شاخ آفریقا و سومالی و مبارزه با تروریسم را مورد رایزنی قرار دادیم.

وزیر خارجه مصر در ادامه ضمن ابراز همبستگی با ملت لبنان، تعدی به حاکمیت این کشور را محکوم کرد و گفت: آنچه در لبنان رخ داد تهدید کننده جنگ گسترده در منطقه است.

وی گفت: علت اصلی درگیری در منطقه خاورمیانه تداوم حملات اسرائیل به غزه است. باید روی توقف جنگ و دست یابی به آتش بس فوری باید متمرکز کنیم. با آمریکا و قطر برای دست یابی به آتش بس همکاری می‌کنیم.

وزیر خارجه مصر در ادامه بیان کرد: حماس پایبندی کامل خود را با توافقات قبلی اعلام کرده است.

عبدالعاطی تصریح کرد: هر اقدام تنشزا از جمله انفجارهای لبنان، توافق آتش بس در غزه را به تعویق می اندازد و در برابر آن مانع ایجاد می کند.

وی گفت: هرگز زیر بار تغییر قواعد قبل از هفتم اکتبر مربوط به امنیت مرزها نمی رویم.