تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3783821
شناسه : 3783821
تاریخ :
واکنش صدراعظم آلمان به درخواست عادی‌سازی روابط با طالبان اقتصاد ایران: صدراعظم آلمان در واکنش به درخواست برخی از کشورهای آسیای مرکزی برای عادی‌سازی روابط با طالبان اعلام کرد شرایط در افغانستان غیرقابل تحمل است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در واکنش به درخواست سران کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان برای عادی‌سازی روابط با طالبان تصریح کرد شرایط کنونی در افغانستان غیرقابل تحمل است.

قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان، روابط نزدیکی با طالبان دارند، این کشورها در حال گسترش روابط اقتصادی و دیپلماتیک با کابل هستند و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان را به هیئت حاکمه طالبان واگذار کرده‌اند.

قزاقستان اخیراً طالبان را از فهرست گروه‌های ممنوعه خود خارج کرد، ترکمنستان با طالبان پروژه منطقه‌ای تاپی را افتتاح کرد و ازبکستان نیز قراردادهای میلیارد دلاری با طالبان امضا کرده است.

سران این کشور در نشست آستانه از صدراعظم آلمان خواستند روابط خود با طالبان را عادی‌ کند، اما شولتز با احتیاط به این موضوع پرداخت و به شدت محدودیت‌های طالبان علیه زنان را محکوم کرد.

وی در واکنش به این درخواست تصریح کرد: «آنچه در افغانستان رخ می‌دهد بسیار نگران‌کننده و غیرقابل تحمل است. برای ما کاملاً روشن است که این حکومت به‌طور نامشروع به قدرت رسیده و تحولات بسیار نگران‌کننده‌ای در این کشور در حال وقوع است».

انتهای پیام/.