تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783817
شناسه : 3783817
تاریخ :
همایش شعر آزاد در ساوه برگزار شد اقتصاد ایران: ساوه -سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در استان مرکزی با اشاره از برگزاری همایش شعر آزاد خبر داد و افزود: ۱۵ نفر از شاعران این شهرستان به قرائت اشعار خود پرداختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر مظفری ظهر چهارشنبه در همایش شعر آزاد که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به مناسبت بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و انجمن‌های ادبی سلمان ساوجی و شعر چیستا و شعرای شهرستان ساوه برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: ۲۷ شهریورماه به مناسبت وفات استاد سید محمد حسین بهجت، بزرگداشت استاد شهریار نامگذاری شده است و فرصت مغتنمی است تا این میراث فرهنگی را پاس بداریم و از بزرگان شعر و ادب قدردانی کنیم.

مظفری ادامه داد: زبان و ادبیات فارسی یکی از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند ایران است که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان به عنوان یکی از غنی‌ترین و زیباترین زبان‌های ادبی شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: این روز نه تنها به منظور بزرگداشت شاعران بزرگ ایرانی بلکه برای تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان و علاقه مندان به شعر و ادب فارسی در جهت یادگیری و حفظ این فرهنگ غنی ترتیب داده شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه بیان کرد: تعداد ۱۵ نفر از شاعران شهرستان ساوه در این همایش به قرائت اشعار خود در زمینه‌های اجتماعی، آئینی و فرهنگی پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار به زبان‌های ترکی و فارسی شعر می گفته و در قصیده، مثنوی، غزل، قطعه و رباعی چیره دست بوده و بیشتر در غزل شهرت داشته است. از غزل‌های معروف شهریار می‌توان علی ای همای رحمت، خان ننه و حیدربابایه سلام را نام برد، شهریار در سال ۱۲۸۵ متولد شد و در سال ۱۳۶۷ در سن ۸۱ سالگی وفات یافت و بنا به وصیتش در مقبره الشعراء تبریز به خاک سپرده شد.