تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3783805
شناسه : 3783805
تاریخ :
احتمال تصویب قانونی که عامل ریزش دلار می‌شود اقتصاد ایران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از احتمال تصویب FATF در این نهاد بالادستی تصمیم گیری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایلنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از احتمال تصویب FATF در این نهاد بالادستی تصمیم گیری خبر داد.

با تصویب لوایج مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دلار نیز با کاهش قیمت چشمگیری روبرو می‌شود و از طرف دیگر مشکلات مربوط به نقل و انتقالات پولی و مالی ایران با جهان نیز حل خواهد شد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره آخرین وضعیت بررسی پیوستن ایران به FATF در مجمع و اینکه آیا دولت می‌تواند در این باره تصمیم بگیرد، اظهار داشت: آقای رییس جمهور در نشست خبری به این موضوع اشاره کرد و قرار شد با مجمع تشخیص مصلحت نامه‌نگاری انجام دهند تا بحث FATF دوباره مطرح شود.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان خودشان عضو مجمع تشخیص مصلحت هستند و در جلسات حضور پیدا می‌کنند، از FATF دفاع خواهد کرد و مجمع هم آن را تصویب می‌کند.

احتمال تصویب قانونی که عامل ریزش دلار می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: موضوع FATF در مجمع متوقف است و این توقف بررسی‌ها مربوط به امروز نیست.مصباحی‌مقدم درباره علت توقف بررسی‌های پیوستن به FATF گفت: FATF (کار گروه ویژه اقدام مالی)41 توصیه است که 39 توصیه را به اجرا رساندیم و در حال حاضر دو موضوع CFT و پالرمو به اجرا نرسیده و متوقف شده‌اند.

احتمال تصویب قانونی که عامل ریزش دلار می‌شود

«مسعود پزشکیان» در نشست خبری صراحتا به اهمیت پیوستن ایران به FATF اشاره و گفته بود: اکثر تولیدکنندگان در رابطه با FATF با مشکلاتی مواجه هستند، اتاق بازرگانی از ما گلایه دارد که چون FATF تصویب نشده، روند تجارت خارجی با مشکل مواجه است، باید در این زمینه تسهیل‌گری کنیم. برای لغو تحریم‌ها و جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم چاره‌ای نداریم جز این‌که مسئله FATF را حل کنیم. از این رو برای به جریان افتادن دوباره پرونده FATF حتما به مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه خواهم نوشت، چون این موضوع باید حل شود.

اقتصاد ایران طی سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی مواجه بوده است که تحریم، رکود اقتصادی و کاهش سرمایه‌گذاری خارجی از جمله مهم‌ترین آنها بوده است.

یکی از مباحثی که در این زمینه بسیار مورد توجه قرار گرفته، پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است. FATF می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران باشد.

پ