تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783798
شناسه : 3783798
تاریخ :
رایزنی معاون حقوق بشر وزیر دادگستری و سفیر رومانی اقتصاد ایران: معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در دیدار با سفیر رومانی در تهران بر توسعه مناسبات حقوقی و قضایی بین ۲ کشور تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، با میرلا کارمن گرکو، سفیر جمهوری رومانی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالیان در این دیدار با ضروری برشمردن گسترش و ارتقای سطح مناسبات حقوقی قضائی بین ایران و رومانی، تصریح کرد: هرچند ایران و رومانی روابط دیرینه و گسترده‌ای دارند، اما سطح مناسبات در حوزه حقوقی قضائی راضی‌کننده نیست و باید در این حوزه اقدام جدی صورت گیرد.

وی توسعه مناسبات حقوقی و قضائی ایران و رومانی را به نفع ۲ ملت عنوان کرد و گفت: اتباع زیادی از ایران و رومانی در این ۲ کشور زندگی کرده و به تجارت و فعالیت اقتصادی اشتغال دارند، لذا موظفیم موافقت‌نامه‌هایی را در جهت حمایت از حقوق اتباع خود تنظیم و امضا کنیم.

سفیر رومانی در تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه مناسبات حقوقی - قضائی بین ۲ کشور گفت: گسترش روابط و همکاری‌های بین‌المللی مبتنی بر دوستی، اعتماد و گفت‌وگو بین ایران و رومانی و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های حقوقی بسیار حائز اهمیت است و لازم است در این زمینه موافقت‌نامه‌هایی تنظیم و به امضا برسد.

سفیر رومانی در تهران بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی با ایران تاکید کرد.