تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3783776
شناسه : 3783776
تاریخ :
کالیفرنیا حامی هنرمندان در مقابل هوش مصنوعی می شود اقتصاد ایران: گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا ۲ لایحه را برای محافظت از هنرمندان در مقابل سوءاستفاده های مرتبط با هوش مصنوعی امضا کرد تا به قانون تبدیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این قوانین برای کمک به هنرپیشگان و هنرمندان برای حفاظت از نسخه های دیجیتال خود در محصولات صوتی و بصری در برابر هوش مصنوعی است. هرچند وجود هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی به چند دهه قبل باز می گردد اما پیشرفت های اخیر در حوزه هوش مصنوعی مولد با حضور رباتهایی که به عنوان ستارگان موسیقی دیجیتال آهنگ می سازند، به اختلاف آرا در صنعت منجر شده است.

هنرمندان بیم آن دارند هوش مصنوعی از شباهت های آنها سواستفاده و تولیدات آنها را سرقت کند. بسیاری از کارشناسان نیز به نگرانی های حقوقی و اخلاقی در این زمینه اشاره کرده اند.

طبق یکی از لوایحی که نیوسام امضا کرده قراردادها باید به طور خاص استفاده از نسخه های دیجیتالی تولید شده با هوش مصنوعی که با صدای هنرمند شباهت دارد را مشخص کنند. همچنین هرمندان باید در مذاکرات مربوط به امضای قرارداد نماینده حرفه ای داشته باشند.

لایحه دیگر استفاده تجاری از نسخه های دیجیتال هنرمندان درگذشته در فیلم ها، سریال های تلویزیونی، بازی های رادیویی، کتاب های صوتی، کلیپ های صوتی و غیره را بدون دریافت رضایت ممنوع می کند.