تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783717
شناسه : 3783717
تاریخ :
سازش ۸۰ درصدی با شیوه متفاوت مشاوره طلاق اقتصاد ایران: برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره تخصصی رایگان و کمک به حل مسائلی مانند بیکاری موجب شده است که تا اکثر پرونده‌های طلاق به سازش منجر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محرابی، مسئول مرکز مشاوره حوزه خانواده شهرستان گراش از سال ۱۴۰۰ کار را شروع کرد و با مساعدت بازنشستگان آموزش و پرورش، سپاه، روحانیون و غیره اکنون کار به خوبی پیش می‌رود.

یکی از فعالیت‌های آن‌ها مربوط به خانواده‌هایی است که درخواست طلاق کرده‌اند و در دادگاه مطرح شده است. پروندشان از طریق دادگاه جهت ارائه مشاوره به مرکز ارجاع داده می‌شود و صرفاً به موضوع اختلاف زوجین و طلاق می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا سازش بین زوجین برقرار شود.

عمده دلایل طلاق در این منطقه مربوط به اختلافات فرهنگی زوجین، اعتیاد، فضای مجازی و چشم و هم چشمی‌ها و بی اخلاقی‌های مجازی، حضور مردها در خارج کشور به میزان طولانی، عدم پایبندی به تعهدات تکالیف زندگی مشترک و غیره است.

طی این مدت حدود ۱۸۰ پرونده به این مرکز ارجاع شده که از این تعداد حدود ۱۲۰ مورد منجر به صلح و سازش شده و زوجین به زندگی مشترک بازگشته‌اند.

با توجه به برگزاری کلاس‌ها و مشاوره‌های در حین زندگی برای زوجین تاکنون فقط سه مورد پرونده طلاق به مرکز ما ارجاع شده که نشان می‌دهد ارائه مشاوره به زوجین کارساز بوده است.

تربیت و آموزش تخصصی مشاور نیز در مرکز کلید خورده و در حال حاضر حدود ۷۳ مشاور با مرکز همکاری دارد و هر مشاور در محله و مسجد محل زندگی خود فعالیت دارد.

در این مرکز از مشاوره گیرنده هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و کاملاً به شکل رایگان است. به همین دلیل تداوم روند کاری این مرکز مستلزم حمایت خیرین و نهادهای ذی‌ربط است تا هزینه‌های دفتری و مشاورین از این طریق تأمین شود.

علاوه بر ارائه مشاوره مددکاران در صدد رفع مشکلات زوجین اقدام می‌کنند تا مشکلاتی از قبیل تأمین مسکن، ترک اعتیاد، اشتغال و غیره با ارائه مساعدت حل شود.