تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783705
شناسه : 3783705
تاریخ :
پیش بینی تولید بیش از پنج میلیون ماهی زینتی تا پایان در کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از پیش بینی تولید حدود پنج میلیون و دویست هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سهراب صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی در استان اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این مراکز بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه مراکز تولید ماهی زینتی به سه دسته بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس تقسیم بندی می‌شوند، ادامه داد: در استان کرمانشاه تعداد چهار مرکز بزرگ مقیاس و صنعتی با مجموع تولید سه میلیون قطعه مشغول به فعالیت هستند و سایر واحدها با ظرفیت متوسط تولیدی ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار قطعه فعال هستند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به همجواری با عراق و بازار پررونق صادرات ماهی به این کشور، انجام برنامه ریزی کارشناسی و مدیریتی با هدف توسعه پایدار و افزایش ظرفیت اشتغال در این بخش امری ضروریست.

وی تاکید کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل شیلات استان کرمانشاه در زمینه توسعه صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می‌توان به مواردی مانند شناسایی و حمایت از واحدهای خرد و خانگی، شبکه سازی بین تولیدکنندگان ماهی زینتی و افراد علاقمند به این صنعت با هدف ایجاد فضای رقابتی، ایجاد و تقویت ایستگاه برخط ماهیان زینتی و تلاش در راستای استعدادیابی و جذب سرمایه گذار در این حوزه و کمک به رونق اقتصادی روستا با احداث مراکز زینتی خانگی در مناطق روستایی اشاره کرد.

صحرایی گفت: عدم وجود اتحادیه تولیدکنندگان ماهیان زینتی، قیمت بالا و متغیر اغلب نهاده‌های موردنیاز این صنعت، واردات انواع گونه‌های ماهیان زینتی بدون توجه به نیاز بازار و میزان تولید داخلی، عدم قیمت گذاری یکسان انواع ماهیان زینتی در کشور و عدم دسترسی تولیدکنندگان به غذای اختصاصی و باکیفیت و استفاده از غذای سایر ماهیان پرورشی از مهم‌ترین چالش‌های مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی استان در سال گذشته بوده است.