تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783690
شناسه : 3783690
تاریخ :
قانون جدید شورای حل اختلاف اردبیل تسهیل ارایه خدمات را در پی دارد اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قانون جدید شورای حل اختلاف و شروع به کار دادگاه های صلح تسهیل ارایه خدمات قضایی را در پی دارد و نهایتاً موجب افزایش رضایت عمومی خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه تبیین و تشریح قانون جدید شورای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح اظهار کرد: اجرای صحیح قانون جدید شورای حل اختلاف و شروع به کار دادگاه‌های صلح موجب تسهیل ارائه خدمات قضائی شده و نهایتاً موجب افزایش رضایت عمومی خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی دادگاه‌های صلح موجب تسریع در رسیدگی و کاهش هزینه دادرسی و افزایش صلح و سازش خواهد شد، گفت: مدیران حقوقی در انجام وظایف قانونی خود اهتمام جدی داشته و در رعایت صلاحیت‌های دادگاه‌های صلح و نحوه تنظیم دادخواست‌ها دقت لازم را به عمل آورند.

یوسف خدادادی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان و دبیر کمیته اجرایی دادگاه‌های صلح استان اردبیل نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از راه اندازی دادگاه‌های صلح در استان افزود: طبق قانون جدید شوراهای حل اختلاف من بعد صرفاً در امر مصالحه و اصلاح ذات البین فعالیت کرده و دادگاه‌های صلح به پرونده‌های نسبتاً سبک رسیدگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون جدید هزینه دادرسی در دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف چنانچه منجر به سازش شود تا نصف کاهش می‌یابد، ادامه داد: در همه حوزه‌ها و بخش و اکثر شهرستان‌های استان دادگاه صلح راه اندازی و در حال فعالیت هستند و تا نیمه مهر ماه امسال دادگاه صلح در همه حوزه‌های قضائی استان تشکیل و شروع به کار خواهد کرد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اردبیل به موارد صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های صلح اشاره کرد و گفت: از نمایندگان حقوقی ادارات و وکلا تقاضا داریم که در رعایت صلاحیت دادگاه‌های صلح و تقدیم واقعی خواسته‌ها دقت لازم را به عمل آورده تا در جریان رسیدگی اخلال صورت نگیرد.