تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783680
شناسه : 3783680
تاریخ :
اقامه نماز در مدارس استان مورد تأکید است اقتصاد ایران: اصفهان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اقامه نماز در مدارس استان مورد تأکید بوده البته هدف اساسی، آشنایی نسل جوان با مفاهیم واقعی و تأثیر نماز در زندگی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد ظهر چهارشنبه در شورای اقامه نماز استان، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: نماز در رأس همه عبادات واجب قرار دارد و پس از ایمان به خداوند هیچ عبادتی بالاتر از نماز برای انسان نیست.

وی ادامه داد: نماز در ادیان مختلف آسمانی نیز سفارش شده است همانگونه که حضرت عیسی (ع) نیز می‌فرمایند خداوند مرا بنده خود قرار داد و بر من نماز و زکات را واجب کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن اشاره به اینکه رابط میان انسان و خداوند متعال نماز است، گفت: البته باید نماز با توجه و حضور قلبی ادا شود در این صورت است که نماز انسان را فحشاء و منکر دور می‌کند.

وی نماز را سنگری ایمن و مستحکم برای تفکر انسان دانست و ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم انسان کم طاقت خلق شده است، نماز به انسان کمک می‌کند تا تحمل سختی و حتی راحتی را داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت اقامه نماز، گفت: در طول تاریخ کسانی که از مسیر سعادت خارج شدند نخستین عملی که زیر پا گذاشتند نماز است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر توجه ویژه خانواده‌ها بر امر اقامه نماز فرزندان، افزود: دوری از نماز مساوی با گرفتار شدن در همه بدی‌ها است از این رو والدین باید اهتمام ویژه بر اقامه نماز فرزندان داشته باشند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دینی نسل جوان، بیان کرد: اقامه نماز در مدارس استان مورد تأکید است البته هدف اساسی، آشنایی نسل جوان با مفاهیم واقعی نماز و تأثیر نماز در زندگی افراد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: ارزش زندگی افراد با هر جایگاهی که باشند در نزدیکی به خداوند است، خواندن نماز دانش‌آموزان در مساجد نزدیک به مدارس از آموزش نماز در مدرسه تأثیر بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه باید سنگر مساجد را حفظ کنیم، اضافه کرد: نماز در زندگی انسان‌ها اثر مستقیم دارد و هرچقدر نماز با خلوص اقامه شود تأثیر بیشتری بر زندگی افراد خواهد گذاشت.