تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3783666
شناسه : 3783666
تاریخ :
«هشدار نارنجی سازمان هواشناسی: تشدید بارش‌ها در ۱۰ استان و احتمال وقوع سیلاب» اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، از تشدید بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب در ۱۰ استان کشور خبر داد و توصیه‌هایی برای پیشگیری از خطرات ناشی از این شرایط جوی ارائه کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سازمان هواشناسی با انتشار هشدار نارنجی‌رنگ، نسبت به تشدید بارش‌ها و وقوع سیلاب در ۱۰ استان کشور هشدار داد و از عموم مردم خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند. این هشدار برای چندین روز آینده و به‌ویژه در تاریخ‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریورماه صادر شده است.

بر اساس این هشدار، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در برخی نواحی بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. مناطق تحت تاثیر شامل گیلان، نیمه غربی مازندران، شمال شرق سمنان، جنوب غرب خراسان شمالی، مناطق مرکزی اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز خواهند بود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که در این شرایط جوی، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب، و احتمال رانش کوه و سقوط سنگ از ارتفاعات محتمل است. همچنین احتمال وقوع صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی از مردم و مسافران خواسته است که از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از اسکان و برپایی چادرهای مسافرتی در این مناطق پرهیز کنند. همچنین توصیه شده که فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به تعویق بیفتد و دام‌داران و عشایر از چرای دام و تردد در نواحی مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین بر لزوم استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و دهانه پل‌ها، و آمادگی دستگاه‌های اجرایی نظیر راهداری و وزارت نیرو برای مقابله با سیلاب و کاهش خسارات به بخش کشاورزی تاکید کرده است.