تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783661
شناسه : 3783661
تاریخ :
نیازمندخودباوری دوران دفاع مقدس هستیم/ضرورت بصیرت‌افزایی نسل جوان اقتصاد ایران: بیرجند- فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: ما امروز نیاز به خود باوری دوران دفاع مقدس نیاز داریم و باید این موارد را در همه عرصه‌ها مدنظر داشته باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم جلیل شاطری صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز در نزد نماینده مقام معظم رهبری جمع شدیم تا بگوییم که به عهد و پیمان با یاران شهید خود و آرمان‌های آنان پایبند هستیم

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس باید به این سوالات پاسخ بدهیم که دفاع از چه چیز و در برابر چه کسی داشتیم و این دفاع مقدس چه ثمراتی برای ما داشته است.

امیر شاطری با اشاره به برخی از اهداف رژیم بعث عراق از شروع جنگ، گفت: صدام می‌خواست تصاحب نفت خلیج فارس و گسترش سواحل خود را داشته باشد و همچنین صدام از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی بر شیعیان عراق نگران بود.

وی اظهار کرد: صدام ادعا می‌کرد یک روزه خرمشهر، سه روز خوزستان و یک هفته‌ای ایران را فتح می‌کند ولی دیدیم با شجاعت و جسارت رزمندگان و حماسه آفرینی‌های آنان چگونه دشمن ما به اهداف خود نرسید.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما برای اعتقاد خود می‌جنگیدیم، بیان کرد: بعثی‌ها بر روزی دیوار خرمشهر می‌نوشتند که ما آمده‌ایم که بمانیم ولی رزمندگان ما متجاوز را در سال دوم از خرمشهر بیرون کردند و بعد نیز صدام را تنبیه کردند.

امیر شاطری گفت: از هر نظر چه تسلیحاتی و شیمیایی و… بسیاری از کشورها به صدام کمک کردند تا جلوی گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی را بگیرند.

وی ادامه داد: رزمندگان ما با دستان خالی، ایمان قلبی، وحدت ملی، رهبر حضرت امام و با عنایت حق تعالی به اقتدار رسیدند و ذره‌ای از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ما امروز بیش از هر زمان به وحدت نیاز داریم، یادآور شد: وظیفه ما در حال حاضر بصیرت افزایی برای نسل جوان است و باید از رشادت و ایثارگری‌های رزمندگان برای این نسل بگوییم.

امیر شاطری افزود: ما امروز نیاز به خود باوری دوران دفاع مقدس داریم و باید این موارد را در همه عرصه‌ها مدنظر داشته باشیم.