تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783659
شناسه : 3783659
تاریخ :
مراسم آیینی هفت منبر در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت مراسم آیینی هفت منبر در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرگزاری مهر، هادی شاه‌وردی گفت: گواهینامه مراسم آئینی هفت منبر در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۳۰۹۲۴ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این مراسم از آئین و مراسم ماه محرم است و قدمتی بیش از صد سال دارد.

وی ادامه داد: در غروب روز تاسوعا بانوان برای گرفتن حاجات نذر می‌کنند به هفت مسجد یا حسینیه که از اول ماه محرم در آنها جلسات عزاداری برگزار می‌شود رفته و در آن مکان‌ها شمع روشن کنند.

شاه وردی افزود: به هر مسجد یا حسینیه که می‌روند اول منبر را زیارت کرده و شمعی روشن می‌کنند و برای برآوردن حاجات دعا می‌کنند و مقداری شیرینی، شکلات، پول در ظرفی که پای منبر گذاشته شده می‌ریزند و بر این اعتقاد هستند که تا پایان مراسم باید شمع‌ها بسوزد و خاموش نمی‌کنند.

وی گفت: آئین‌های مذهبی بخشی از جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده استان به شمار می‌روند که با ثبت آنها در تقویم رویدادهای گردشگری ایران گامی مؤثر به منظور معرفی جذب علاقه‌مندان به این شاخه از گردشگری برداشته می‌شود.