تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3783629
شناسه : 3783629
تاریخ :
دنیا مالی: سیاستم افزایش تعداد رشته‌های مدال آور است اقتصاد ایران: وزیر ورزش با تاکید بر اینکه اتکا به دو رشته درحوزه مدال‌آوری یک آسیب است، گفت که که سیاستش توسعه رشته‌های مدال‌آوری در رویدادهای مختلف است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در مورد رشته‌هایی که مزیت نسبی داریم باید تلاش کنیم که شرایط مناسب‌تری را برای آنها فراهم کنیم. حضور ریاست محترم مجلس در این مراسم به هر حال نشان دهنده این است که توجه خوبی به کشتی داریم و چون این رشته متعلق به ماست قطعاً تلاش خواهد شد که در جامعه رونق بیشتری پیدا کند. در حال حاضر ما تلاش می‌کنیم که با کمک دولت و مجلس محترم شرایط را برای المپیک ۲۰۲۸ مهیا کنیم. فدراسیون هم از حالا برای المپیک ۲۰۳۲ برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کرده و در بخش استعدادیابی کارهایی مهمی در حال انجام است.

وی افزود: المپیک آینده هم برای ما از حالا اهمیت دارد و باید برای موفقیت در آن برنامه داشته باشیم. البته قبل از همه این مسابقات ما در سال ۲۰۲۶ بازی‌های آسیایی را داریم که دو سال آینده به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. در کنار آن المپیک جوانان را در سنگال داریم بنابراین برای چنین رشته‌هایی که ما مزیت داریم باید کار بیشتری هم انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هر چقدر در یک رشته جایگاه خودمان را ارتقا دهیم بیشتر هم مورد تهدید قرار خواهیم گرفت؛ گفت: حفظ جایگاهی که در یک رشته به دست می‌آید تلاش بیشتری را می‌طلبد. یکی از آسیب‌های ما در ورزش این است که در حوزه مدال‌آوری فقط به دو رشته تکیه کردیم. من به عنوان وزیر ورزش قطعاً سیاستم این خواهد بود که ورزش را در بحث مدال‌آوری توسعه دهم. رشته‌هایی مانند صخره نوردی از جمله رشته‌هایی هستند که ما می‌توانیم برای آن مزیت نسبی داشته باشیم. اتکا به چند رشته مدال‌آور ما را در بازی‌های آسیایی آسیب پذیر می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر، درباره گلایه های دبیر نسبت به پاداش مدال آوران المپیک گفت: سعی می کنیم هر چه سریعتر پاداش مدال آوران المپیکی را پرداخت کنیم. با دولت هماهنگ خواهیم کرد و در اولین فرصت این اتفاق خواهد افتاد.