تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783595
شناسه : 3783595
تاریخ :
مدرسه باید به محل توجه به مفاهیم دفاع مقدس تبدیل شود اقتصاد ایران: قزوین-استاندار قزوین با بیان اینکه مدرسه باید به محل توجه به مفاهیم دفاع مقدس تبدیل شود، بر لزوم برگزاری مردمی برنامه‌های هفته دفاع مقدس تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدمهدی اعلایی در نشست خبری هفته دفاع مقدس که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: معرفی موضوعات باید در فضای معنا و به‌صورت عمقی انجام شود و اینکه ما بخواهیم به‌صورت مناسک پیش برویم اقدامات ما شکل و شمایل کلیشه به خود می‌گیرد و کسی جز ما نمی‌تواند این مسئله را اصلاح کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مدرسه محل توجه مفاهیم عالی دفاع مقدس باشد ابتدا باید با معلمین در این خصوص صحبت شود و بیشتر برنامه‌های این حوزه برای معلم باشد، زمانی که معلم نسبت موضوع دفاع مقدس اغنا شود و ضرورت این موضوع برای آن‌ها مطرح شود اثرگذاری موضوع چند برابر شده و تولید معرف از چشمه معلم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که مفاهیم جامعه ساختارمند، دولتی و وظیفه گرا باشد در عمق اثرگذار نیست بلکه مفاهیم باید مردمی باشد و ساختار رسمی برای فضای معنا، نتیجه‌بخش نیست.

این مسئول مطرح کرد: فعالیت در فضای معنا باید توسط مردم و تشکل‌های مردمی برنامه‌ریزی و اجرا شود و ما در این بین وظیفه حمایت و تسهیلگری را به عهده بگیریم.

وی ادامه داد: زنگ دفاع مقدس باید از مراسم اول مهر به‌صورت مجزا اجرا شود و به هر دو موضوع به شکل جداگانه و جامعی پرداخته شود اینکه ما بخواهیم دو موضوع را با هم ادغام کنیم به‌طور کامل نمی‌توانیم به موضوعات بپردازیم.

اعلایی با بیان اینکه مساجد در فضای معنا بسیار حائز اهمیت هستند و ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، ابراز کرد: ما باید در نظر داشته باشیم که مخاطبین ما در سطوح مختلف باور قرار دارند و اقشار مختلف مردم با یکدیگر متفاوت هستند.

وی افزود: ما بخواهیم مسئله‌ای را برای مردم مطرح کنیم و شاهد عمق‌بخشی آن باشیم باید با خلاقیت مراسم و برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: امروزه فضای برقراری ارتباط ما با جامعه متفاوت است در حالی که محور جلسات از ده‌های گذشته تاکنون به همین صورت بوده و به تناسب پیشرفت و تغییر روز جامعه تغییر نکرده است.

اعلایی ادامه داد: جامعه و بستر پذیرش اجتماع نسبت به گذشته مشمول تغییرات شده و لازم است برگزاری جلسات و اجرای برنامه‌ها به فراخور شرایط کنونی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه مصداق بارز دفاع مقدس و دفاع حق از باطل و نبرد میان این دو به‌طور مصداقی در فلسطین مشهود است.

وی در پایان تأکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم به‌خوبی فضای معنا و عمق دفاع مقدس را برای مردم به تصویر بکشیم از تکنیک‌های متفاوت امروزی و به تناسب تفاوت بین مخاطبین برای القاعده مفاهیم استفاده کرده و روش‌های به‌روز و متفاوتی را استفاده کنیم.