تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783591
شناسه : 3783591
تاریخ :
«سرعت» عامل یک سوم تصادفات درون شهری استان سمنان است اقتصاد ایران: سمنان- رئیس پلیس راهور استان سمنان سرعت غیرمجاز را عامل یک سوم تصادفات درون شهری استان طی شش ماهه اول سال جاری دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ تقی کبیری در نشست خبری ظهر چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی پلیس راهور سمنان با اشاره به بروز تصادفات درون شهری در استان سمنان بیان کرد: بیشترین میزان تصادفات درون شهری به دلیل سرعت غیر مطمئن رخ می‌دهد.

وی سرعت غیرمجاز را عامل یک سوم تصادفات درون شهری استان طی شش ماهه اول سال جاری دانست و افزود: بعد از سرعت که عامل ۳۲ درصد از تصادفات درون شهری را سبب شده، عدم توجه به جلو با ۲۶ درصد، رتبه دوم مسببان بروز تصادفات درون شهری طی نیم سال اول ۱۴۰۳ در معابر شهری استان را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه ۲۵ درصد از تصادفات رخ داده در معابر شهری استان طی شش ماهه اول سال جاری به دلیل عدم رعایت حق تقدم بوده است، تاکید کرد: عدم رعایت فاصله طولی و عرضی نیز بانی شش درصد از تصادفات درون شهری استان سمنان طی نیم‌سال اول ۱۴۰۳ در کنار گردش نادرست و حرکت با دنده عقب و پارک نادرست و … بوده است.

کبیری با بیان اینکه این آمارها نشان می‌دهد که راکبان وسایل نقلیه با رعایت نکات ایمنی و قانونی و حواس جمعی می‌توانند از بروز بخش بزرگی از تصادفات درون شهری استان بکاهند، گفت: از رانندگان تقاضا داریم که به قانون احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش تصادفات نیاز به حرکت به سمت هوشمند سازی داریم، افزود: دورانی که در هر چهار راه یک نیروی راهنمایی رانندگی گذارده می‌شد به سر رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه امروز نیاز داریم که در تمام معابر اصلی شهرهای استان دوربین‌های هوشمند و ثبت کننده تخلفات را داشته باشیم، گفت: درخواست تأمین دوربین‌های بیشتر در تمام شهرهای استان در شورای ترافیک و برنامه‌ریزی اعلام شده است.

کبیری با بیان اینکه نصب این دوربین‌ها می‌تواند ما را به سمت هوشمند سازی کنترل ترافیک و تخلفات در استان رهنمون سازد، بیان کرد: از طریق هوشمند سازی و برخورد با تخلفات می‌توان تصادفات را نیز کاهش داد.

وی درباره روند کاری پلیس راهور و شورای ترافیک هم توضیح داد: پلیس راهنمایی و رانندگی تمام تصادفات و علل بروز و نقطه‌هایی که این واقعه در آن رخ داده را برای تحلیل‌های آماری و کارشناسی دقیق به ثبت می‌رساند و سپس کارشناسان ما این آمارها را تحلیل می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه این اتفاق در تمام شهرهای استان رخ می‌دهد، گفت: در نتیجه این کارهای کارشناسی است که نقاط پرخطر، نقاطی که بیشترین تصادفات در آنها رخ داده به تفکیک دلایل این تخلفات مشخص می‌شود مثلاً در خواهیم یافت که در یک معبر، عمده تصادفات به دلیل سرعت بالا بوده است در نتیجه برای کاهش سرعت خودروها اقدام می‌شود.

کبیری با بیان اینکه تمام این نقاط و نکات توسط پلیس راهور تهیه و در شورای ترافیک استان سمنان مطرح می‌شود، بیان کرد: شورای ترافیک که مسئولیت آن هم با استانداری سمنان است برای رفع نقاطی که کارشناسی شده و دارای بیشترین تصادفات بوده اقداماتی را مانند اصلاح هندسی، نصب علائم، سرعت گیر و حتی مسدودی یا یک طرفه کردن خیابان‌ها و … را با همکاری ارگان‌هایی مانند شهرداری‌ها صورت می‌دهد.