تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783587
شناسه : 3783587
تاریخ :
جمع‌آوری مراکز غیر مجاز فروش سنگ در راستای ساماندهی ورودی شهر اقتصاد ایران: همدان ـ مدیر منطقه سه شهرداری همدان از جمع‌آوری مراکز غیر مجاز فروش سنگ در راستای ساماندهی ورودی شهر از سمت ملایر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فیض‌منش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ورودی شهر از میدان امام‌حسن (ع) در بلوار شهید سلگی (جاده ملایر) اظهار کرد: ساماندهی و تعطیلی سنگ مزار فروشان از مطالبات دیرینه شهروندان و مسافران بود که شب گذشته محقق شد.

مدیر منطقه سه با اشاره به اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر همدان از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است افزود: ورودی شهرها اولین منظری است که مسافران، رهگذران و گردشگران با آن برخورد دارند و از این رو حذف زوایدبصری در ورودی‌ها مورد توجه است.

وی با اشاره به جمع‌ آوری ۱۹ باب از املاک غیر مجاز سنگ فروشان در این منطقه تاکید کرد: بخش عمده‌ای از تصورات ذهنی در خصوص شهر دقیقاً در همان لحظه ورود و دیدن ورودی‌ها شکل می‌گیرد.

فیض‌منش ادامه داد: پرداختن به مسئله ورودی‌های شهر و توجه به کیفیت زیباسازی آن‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است اما متأسفانه وجود سنگ مزار فروشان در ورودی شهر مصداق واقعی آشفتگی هستند که مسافران و گردشگران به محض ورود به شهر با یک اغتشاش بصری و نابسامانی مواجه بودند.

وی جمع آوری سنگ مزار فروشان را از مطالبات اصلی شهروندان همدان دانست و تصریح کرد: شهرداری منطقه سه ساماندهی، تعریض و بازگشایی معبر بلوار شهید سلگی را در اولویت قرار داده و بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها پس از برگزاری جلسات متعدد با کسبه سنگ مزار فروش، صدور اخطاریه‌های مکرر، اخذ رأی از کمیسیون مربوطه با هماهنگی دادستان محترم همدان و همکاری نیروی انتظامی و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری اقدام به پلمپ و جمع آوری ۱۹ باب از املاک غیر مجاز در این محل کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری کسبه و شهروندان بتوانیم ادامه طرح را نیز اجرا و معبری متناسب با جایگاه کهن شهر همدان اجرا نمائیم.

مدیر منطقه سه با تاکید بر جانمایی برای کسبه اظهار داشت: مکان مناسبی واقع در مجتمع بهشتی برای ادامه فعالیت سنگ مزارفروشان پیش بینی شده است.

محمد رضا فیضی منش با اشاره به ساماندهی برخی معابر در راستای ایجاد نظم و انضباط شهری گفت: ساماندهی و بازگشایی مغازه‌های ابتدای بلوار شهید همدانی و انتقال آنها به مجتمع الماس واقع در این بلوار یکی از تجربیات موفق در این حوزه بود که موجب ایجاد جلوه بصری و رفع مشکلات ترافیکی شد.