تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783585
شناسه : 3783585
تاریخ :
نشست «عصر شعر پارسی» در بوشهر برگزار شد اقتصاد ایران: بوشهر- نشست «عصر شعر پارسی» به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی، میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت استاد شهریار و استاد محمد علی بهمنی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر صبح چهارشنبه در نشست «عصر شعر پارسی» اظهار کرد: هدف ما در محافل شعر و ادب، گردهم آوری شاعران، آموزش و انتقال مفاهیم و مضامین معنوی در قالب اشعار به نسل جدید و رفع ایرادات شکلی اشعار آنهاست و امیدواریم بتوانیم این محافل را در تمامی شهرستان‌ها و کتابخانه های استان راه اندازی کنیم.

حیدر راهب ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: رویکرد ما در محافل شعر، آموزشی و ترویجی به ویژه در رده سنی کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری محافل شعر، افزود: هدف ما در محافل شعر و ادب، گردهم آوری شاعران، آموزش و انتقال مفاهیم و مضامین معنوی در قالب اشعار به نسل جدید و رفع ایرادات شکلی اشعار آنهاست و امیدواریم بتوانیم این محافل را در تمامی شهرستان‌ها و کتابخانه های استان راه اندازی کنیم.

نشست «عصر شعر پارسی» در بوشهر برگزار شد

راهب با بیان اینکه رویکرد کتابخانه های عمومی استان بوشهر بر حفظ و حراست از کیان معنوی و هویتی استان است، گفت: استان بوشهر از قدیم با شعر و شاعری، دوبیتی و شروه عجین بوده و در این زمینه ریشه تاریخی دارد، ما باید این هویت بومی را حفظ و به نسل آینده منتقل کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: این محفل می‌تواند به عنوان یک محفل جامع از شاعران و ادیبان استان مطرح شود و با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات در جامعه تأثیرگذار باشد و اداره کل کتابخانه های استان نیز در این راستا حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

در این نشست که دبیری آن بر عهده عقیل نجار بود، شاعران فاطمه میرزایی، محمدیونس درزابی، فرح راوردشیری، زینب وطن خواه، دریا افکار آزاد، زهرا تعجب، رضا زندپور، معصومه سعیدی، مختار عباسی، صفیه مهدوی، تقیه زنگنه، دانیال زارع، محمد امینی، محمد مرادی و سیروس فتحی به بیان اشعار خود پرداختند.

در پایان این نشست ضمن تشکر از مجید عابدی، حکم انتصاب عقیل نجار از شعرای برجسته استان به عنوان دبیر جدید محفل ادبی کتابخانه های عمومی استان به دست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به وی اهدا شد.

نشست «عصر شعر پارسی» در بوشهر برگزار شد

ویژه برنامه «عصر شعر پارسی» به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی، میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت استاد شهریار و استاد محمد علی بهمنی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، جمعی از شعرای مطرح و دوستداران فرهنگ، ادب و شعرخوانی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.