تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783562
شناسه : 3783562
تاریخ :
۶۵ درصد املاک پادگان جی صرف ارتقای زیرساخت‌ها می‌شود اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۹ تهران با اشاره به بهره‌برداری از ۵۷ پروژه شهری گفت: ۶۵ درصد املاک پادگان جی صرف ارتقای زیرساخت‌ها می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین افتتاح و بهره برداری از ۵۷ پروژه شهری شهرداری منطقه ۹ تهران امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور در یکصد و چهل و سومین پویش امید و افتخار با حضور خانواده معزز شهدا، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، شهردار منطقه ۹ و سخنگوی شورای شهر در بوستان کوکب برگزار شد.

محمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه ۹ در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در بحث کارهای فرامنطقه ای، پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) سال‌ها در منطقه مطرح بود اما در شورای پنجم نه تنها قدمی برای آن برنداشتند بلکه دو پل را با خاک پر کردند و می‌خواستند میدان فتح را تبدیل به فضای سبز کنند اما در این دوره توسعه این بزرگراه و اتصال آن به بزرگراه آزادگان پیگیری و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

وی بیان کرد: درباره موضوع تعیین وضعیت پادگان جی که مطالبه ۲۰ ساله مردم منطقه بود در این دو سال گذشته پیگیری‌های مکرری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه با وزارت دفاع و سال ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه با ارتش امضا و در کمیسیون ماده پنج تصویب شد و در انتظار شورای عالی معماری و شهرسازی است. بر اساس تفاهم، ۳۵ درصد اراضی به ارتش و وزارت دفاع و ۶۵ درصد املاک به شهرداری منطقه ۹ تعلق می‌گیرد که از سهم شهرداری این زمین‌ها تماماً صرف ارتقای زیرساخت‌های منطقه و جبران کمبود سرانه‌ها خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: در بحث مترو، احداث خط ۸ مترو تصویب و عملیات آن در سه راه آذری آغاز شده و این خط در بزرگراه یادگار در محدوده منطقه، ۲ ایستگاه در محدوده میدان جی، هاشمی و دامپزشکی خواهد داشت.

شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: همچنین ۱۱ پرونده شهرسازی در منطقه سال‌ها بلاتکلیف بود که در حال حاضر به ۲ پرونده کاهش پیدا کرده است. مطالبه حذف حریم ۷.۵ متری محور زرند را نیز داشتیم که مشکل آن حل شده و به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: علاوه بر اقدامات فرامنطقه ای، کارهای خردی نیز انجام شده است. شبکه فاضلاب در منطقه تکمیل نشده بود که برای رفاه مردم در تلاشیم شبکه فاضلاب را به سرعت در منطقه تکمیل کنند.

مرتضوی گفت: علاوه بر این جمع آوری آب‌های سطحی در منطقه به ۲۶ هزار مترمکعب و مناسب سازی معابر به ۳۶ هزار مترمربع رسیده و در آسفالت معابر ۶۰ هزار تن در طی دو سال آسفالت ریزی داشتیم و در سال ۱۴۰۳ عدد آسفالت ریزی تا پایان سال به ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

شهردار منطقه ۹ یادآور شد: تعریض جنوب به شمال آیت الله سعیدی، احداث دو مخزن آب برای ذخیره سازی آب، اصلاحات هندسی و ایمن سازی در حوزه ترافیک، بازسازی و رنگ آمیزی جداره‌ها، احداث نیروگاه‌های خورشیدی، ایجاد ۶ بازارچه میوه و تره بار در سطح محلات، بازسازی مساجد و آماده سازی مجموعه فرهنگی و ورزشی کوثر که در طول ۱۲ سال ۶۰ درصد پیشرفت داشت و ما در طول یک سال ۴۰ درصد باقیمانده آن را آماده کردیم، از دیگر اقدامات این دوره بوده است.

وی گفت: دو ناحیه در منطقه ۹ با اعتبار ۱,۴۱۳ میلیارد تومان داریم و از نظر اعتبار نسبت به جمعیت رتبه دوم تهران را داریم و در این دوره با روحیه عدالت محوری شهردار تهران، بی عدالتی در توزیع منابع در مناطق شمالی و جنوبی از بین رفته است.

مرتضوی عنوان کرد: امروز شاهد افتتاح ۵۷ پروژه هستیم که مهمترین آن مقبره الشهدای بوستان کوکب است. بحث نوسازی و روکش اساسی آسفالت، بهسازی و نوسازی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی، احداث سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها، بازسازی و ایمن سازی آبنماهای میدان آزادی، مسقف سازی دو پایانه تاکسیرانی و بهسازی و تجهیز بوستان‌ها از جمله این پروژه هاست.