تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783557
شناسه : 3783557
تاریخ :
محفل انس با قرآن در بندر شیرینو برگزار شد اقتصاد ایران: بوشهر- چهارمین محفل انس با قرآن کریم و مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بندر شیرینو برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محفل انس با قرآن کریم و مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس صبح چهارشنبه با حضور گسترده مردم و مسئولان، در حسینیه حضرت صاحب الزمان (عج) بندر شیرینو برگزار شد.

این مراسم که طی چهار سال متوالی به میزبانی بندر شیرینو از جنوب استان بوشهر برگزار می‌گردد، به نمادی از اتحاد و همبستگی اهالی این منطقه تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندر شیرینو در این مراسم ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم و مسئولان گفت: برگزاری این محفل با مشارکت گسترده مردم، نشان‌دهنده عمق علاقه و احترام اهالی شیرینو به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است. این محفل، فرصتی است که بتوانیم با بازگویی و تجلیل از فداکاری‌های رزمندگان، روحیه ایثار و مقاومت را در جامعه زنده نگه داریم.

ابراهیم بهمنی افزود: تجلیل از رزمندگان، یادآور آن است که ما مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان هستیم. هفته دفاع مقدس فرصتی است تا از درس‌های حماسه‌سازان آن دوران بهره ببریم و برای آینده‌ای روشن‌تر، این فرهنگ را به نسل جوان منتقل کنیم.

بهمنی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، فرصتی است تا نه تنها در برابر کلام الهی سر تعظیم فرود آوریم، بلکه از آموزه‌های قرآنی برای ساختن جامعه‌ای عادلانه و معنوی بهره بگیریم. این محافل، راهی است برای افزایش انسجام اجتماعی و تقویت ارزش‌های دینی.

وی ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران، هیئت انصارالحسین، پایگاه‌های بسیج شهر به ویژه روابط عمومی عملیات غیرصنعتی پازارگاد همچنین همکاران خود در شورا و شهرداری بندر شیرینو ابراز امیدواری کرد که این محافل به صورت مستمر ادامه پیدا کند و باعث ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی واعظ در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت هفته وحدت و وحدت میان مسلمانان، تأکید کرد: وحدت اسلامی، اساس قدرت و سربلندی مسلمانان است. هفته وحدت، فرصتی مغتنم برای تقویت پیوندهای برادری و اتحاد میان شیعه و سنی است و محافلی چون انس با قرآن، می‌توانند پلی برای استحکام این وحدت باشند.

این محفل با حضور امام جمعه شهرستان کنگان، امام جمعه شهرستان عسلویه، امام جمعه بخش سیراف و معاون سیاسی فرماندار کنگان، رؤسای ادارات شهرستان کنگان و همچنین اعضای شورای شهرهای کنگان و سیراف و سایر مسئولین محلی برگزار شد.

این محفل با تلاوت قاری بین‌المللی حاج حمید شاکر نژاد آغاز شد و با اجرای گروه سرود حدیث عشق به مناسبت هفته وحدت همراه بود.

در ادامه این مراسم، ۳۰ رزمنده دفاع مقدس که از یادگاران روزهای حماسه و ایثار بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند. ابراهیم بهمنی در این بخش از مراسم گفت:

در بخش پایانی این مراسم، محفل انس با قرآن کریم با محوریت تلاوت آیات قرآن و اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.