تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783554
شناسه : 3783554
تاریخ :
اجرای ۴۳۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در استان گلستان اقتصاد ایران: گرگان-فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از اجرای چهار هزار و ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: ۳۴ برنامه به صورت شاخص انجام خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ملک شاهکویی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از جنگ‌های صدر اسلام جنگ دوران دفاع مقدس از مقدس‌ترین جنگ‌ها بود.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۴۰ هزار شهید و ۱۰۰ هزار مجروح تقدیم انقلاب اسلامی شد که آثار جنگ هنوز در بدن برخی از افراد دیده می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه زمانی جنگ برای افراد مقدس می‌شود که برای دفاع و حمایت از مظلوم انجام شود، گفت: در دفاع مقدس هیچ گاه نظام جمهوری اسلامی ایران شروع کننده جنگ نبود بلکه جنگ به ایران تحمیل شد و مردم ایران دفاع کردند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس فی سبیل الله وارد میدان شدند، یادآور شد: رزمندگان اسلام برای اینکه بتوانند افتخارات بزرگی برای این مرز و بوم به ارمغان بیاورند از جان خود گذشتند.

ملک شاهکویی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های دفاع مقدس این بود که این جنگ با فرماندهی و تحت فرمان ولایت فقیه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس چهار هزار و ۳۰۰ برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت و نواحی استان برگزار خواهد شد، افزود: ۳۴ برنامه به صورت شاخص انجام خواهد شد.

ملک شاهکویی اظهار کرد: ۳۱ شهریور به عنوان روز پیشکسوتان، دفاع مقدس و مقاومت و وحدت ملی معنویت نام گرفته است که در این روز برنامه‌هایی چون گردهمایی بزرگ سه هزار نفری رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس، افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی کارمندان ادارات در ۹ رشته ورزشی، نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه ۱ مهر به عنوان جوانان، علم و دانش پژوهی نام گرفته است که در این روز کانون فرهنگی و هنری بسیج افتتاح خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان روز دوشنبه ۲ مهر را به عنوان زنان، خانواده و سلامت عنوان کرد و گفت: افتتاحیه کانون فرهنگی و هنری بسیج و خانه محروم و گرامیداشت شهدای عرصه سلامت استان را خواهیم داشت.

وی افزود: سه شنبه ۳ مهر به عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی نام گرفته که در این روز اردوهای جهادی محرومیت زدایی و پیاده روی پیشکسوتان اجرایی خواهد شد.

ملک شاهکویی اظهار کرد: چهارشنبه ۴ مهر هم به عنوان دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان نام گذاری شده است که برای این روز مراسم بزرگداشت سیدالشهدای جبهه مقاومت، یادواره شهدای خانگی ورزشکار، اکران فیلم‌های ارزشی و پیاده روی کارکنان آموزش و پرورش به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دیدار از خانواده شهدا، ایثارگران، تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدای کارگر از دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه ۵ مهر است که این روز به عنوان روز ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی نام گرفته است، افزود: در روز جمعه ۶ مهر به عنوان روز نیروهای مسلح، بسیجیان جهادگران، روحانیت، عشایر، روستاییان و پیشمرگان کرد مسلمان نام گرفته است که در این روز میقات صالحین با حضور بسیجیان در نماز جمعه، اردوی جهادی فنی تخصصی، اعزام گرده جهادی بسیج اصناف شهید عراقی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در روز شنبه ۷ مهر روز فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرین نام گرفته است که در این روز نشست تخصصی اساتید با عنوان نقش نخبگان علمی در دفاع مقدس و نشست روشنگری و بصیرتی برگزارخواهد شد