تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783552
شناسه : 3783552
تاریخ :
کمترین جرم بین نیروهای مسلح متعلق به ایران است اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در سنوات گذشته در سطح نیروهای مسلح شاهد کمترین وقوع جرم بوده‌ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شیرود بزرگی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضائی سازمان قضائی نیروهای مسلح در برنامه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری در توجه و اهتمام مسئولین، مدیران و فرماندهان به مقوله پیشگیری از جرم که بخش مهم از سیاست جنایی خود علاوه بر رسیدگی‌های قاطع، صحیح و دقیق به جرایم نیروهای مسلح به بحث پیشگیری از وقوع جرم اختصاص داده است.

وی بیان داشت: در سازمان قضائی امروز بیش از یک ربع قرن اجرای برنامه‌های پیشگیری سابقه دارد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضائی سازمان قضائی نیروهای مسلح مطرح کرد: در سال جاری موضوع شوراهای پیشگیری از جرم که در سراسر کشور برگزار می‌شود، بحث سو استفاده از موقعیت شغلی است.

وی افزود: ما مولفه‌هایی که در استان‌ها به عنوان علت و راهکار اجرایی برگزیده و ارسال کردند، توسط کارشناسان ما مورد تحلیل قرار می‌گیرد سپس مولفه‌ها طبقه بندی و به استان‌های اجرا، ابلاغ می‌شود؛ از سال آینده پیگیری اجرای راهکارها را داریم.

بزرگی گفت: در سنوات گذشته در سطح نیروهای مسلح به برکت مشارکت فرماندهان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم شاهد کمترین وقوع جرم در سطح نیروهای مسلح هستیم و این کاهش وقوع جرم در بخشی از جرایم خاص مورد کنترل و پیشگیری قرار گرفته است.

نیروهای مسلح ما از سلامت کامل و کافی برخوردار هستند

در ادامه برنامه روح اله کریمی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای قضائی مسلح آغاز شد، اظهار کرد: این اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد که بعد از این شورا، کمیسیون‌های تخصصی را ما در چهارمحال و بختیاری داریم، که با ریاست یگان نیروهای مسلح این شورا آغاز می‌شود و دبیری آن با دادستان استان است.

وی افزود: بعد از برگزاری کمیسیون‌ها در انتهای سال یک شورای پیشگیری داریم که در آنجا راهکارها را احصا می‌کنیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری بیان داشت: به بزه سو استفاده شغلی با تاکید بر جرایم مالی و ضد اخلاق عمومی بحث و تبادل نظر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما از سلامت کامل و کافی برخوردار هستند، مطرح کرد: ما معتقد هستیم کمترین آسیب و بزه در نیروهای مسلح می‌تواند آثار جبران ناپذیری داشته باشد و امنیت و اعتبار عمومی را خدشه دار کند.

کریمی گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح موضوع بزه سو استفاده از موقعیت شغلی را در این راستا دنبال می‌کند و آثار خوبی را به دنبال خواهد داشت.