تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3783542
شناسه : 3783542
تاریخ :
پاکسازی کبد با استفاده از باکتری های مفید روده چگونه انجام می شود؟ اقتصاد ایران: در ادامه این مقاله به بررسی نقش کاربردی باکتریهای مفید روده و همچنین کاربرد آن‌ها برای پاکسازی کبد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در برخی از موارد می‌توان مشاهده کرد که بیماران زیادی با وجود اصلاح رژیم غذایی و انجام ورزش‌ها مناسب، همچنان از داشتن کبد چرب رنج می‌برند. درباره این موارد باید گفت سلامت کبد، تحت تاثیر عوامل دیگری نیز هست که باکتری‌های روده یکی از آن‌هاست. در ادامه این مقاله به بررسی نقش کاربردی باکتریهای مفید روده و همچنین کاربرد آن‌ها برای پاکسازی کبد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

باکتری‌ مفید روده چیست و چه کاربردی دارد؟

باکتری های روده با نام میکروبیوم روده شناخته می‌شوند. این باکتری‌ها از بدو تولد در بدن انسان تولید می‌شوند و در سلامت کلی بدن نقش بسیار مهمی دارند. این باکتری در ابتدا وظیفه هضم غذا را به عهده دارند اما می‌توانند سلامت کبد را نیز تامین کنند. تاثیر مستقیم این باکتری بر عملکرد کبد باعث می‌شود این باکتری های مفید نقش تاثیرگذاری بر سلامت کبد و روده به شکل همزمان داشته باشد.

باکتری‌ های روده چه تاثیری بر عملکرد کبد دارند؟

برای آشنایی بیشتر با باکتری‌های مفید روده بهتر است برخی از تاثیرات این باکتری بر عملکرد روده را مورد بررسی قرار دهیم:

ایجاد ارتباط بین روده و کبد

در ابتدا باید گفت باکتری میکروبیوم یک پل ارتباطی بین روده و کبد است. در این پل ارتباطی، ترکیبات تولید شده توسط باکتری‌های روده به طور مستقیم به کبد منتقل می‌شوند. این ترکیبات می‌توانند تاثیرات منفی و مثبتی برای کبد به همراه داشته باشند.

پاکسازی کبد با استفاده از باکتری های مفید روده چگونه انجام می شود؟

تولید ترکیبات محافظتی

تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه (SCFAs) یکی از وظایف باکتری روده است که باعث کاهش التهاب در کبد و تقویت عملکرد آن می‌شود. همچنین باید بدانید تولید این ترکیبات می‌تواند از تجمع چربی در کبد جلوگیری کند.

کنترل التهاب و سیستم ایمنی

یکی دیگر از وظایف باکتری روده تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن است. این کاهش التهاب در تضمین سلامتی بدن بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند برای پاکسازی کبد بسیار مفسد باشد.

چگونه می‌توان باکتری های روده را برای پاکسازی کبد تقویت کرد؟

برای تقویت باکتری‌های کبد می‌‌توان روش‌های زیر استفاده کرد:

 استفاده از پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها

استفاده از پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها یک راهکار بسیار مناسب برای تقویت باکتری روده است. در نتیجه‌ی تقویت این باکتری‌ها عملکرد کبد بهتر شده و پاکسازی آن ممکن می‌شود.

 درمان‌های گیاهی و طبیعی

برای تقویت باکتری روده می‌توان از درمان‌های گیاهی نیز استفاده کرد. گیاهان دارویی مانند زردچوبه و خار مریم به دلیل خواص ضدالتهابی و سم‌زدایی می‌توانند گزینه خوبی برای تقویت این باکتری ها باشند.

پاکسازی کبد با استفاده از باکتری های مفید روده چگونه انجام می شود؟

معرفی مثلث سلامت دکتر حسن اکبری برای پاکسازی کبد

دکتر حسن اکبری، متخصص سلامت و تغذیه، برای پاکسازی کبد و عملکرد بهتر سیستم گوارش مثلث سلامت را به شما پیشنهاد می‌کنند. این مثلث به شرح زیر است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

 خوراک سالم

خوراک سالم در مثلث سلامت شامل مصرف غذاهای طبیعی و کم فراوری است که به حفظ تعادل میکروبیوم روده کمک می‌کند. غذاهای غنی از فیبر مانند میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات کامل به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک می‌کنند.

تحرک مناسب

ورزش منظم، علاوه بر کمک به حفظ وزن سالم و کاهش استرس، می‌تواند به بهبود ترکیب میکروبیوم روده کمک کند.

پاکسازی کبد با استفاده از باکتری های مفید روده چگونه انجام می شود؟

خواب کافی

خواب کافی و باکیفیت یکی از عوامل مهم در حفظ تعادل میکروبیوم روده است. کمبود خواب می‌تواند به تغییرات منفی در ترکیب میکروبیوم و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک منجر شود.