تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783532
شناسه : 3783532
تاریخ :
ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به ۱۰۵۰ دستگاه می رسد اقتصاد ایران: اصفهان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در آیین آغاز ستاد مهر این کلانشهر گفت: ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تا پایان سال جاری به یک هزار و ۵۰ دستگاه می رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حق‌شناس، صبح چهارشنبه در آئین آغاز ستاد مهر کلانشهر اصفهان، اظهار داشت: بررسی شاخص‌های ترافیکی نشان می‌دهد که سالانه بین سه تا چهاردرصد به ترافیک شهر اصفهان به دلیل افزایش خودروها، قیمت مناسب بنزین و … اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس ترافیک کلانشهر اصفهان طی یک دوره چهارساله مدیریت شهری ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش می‌یابد که بهبود و کنترل این شرایط مستلزم توسعه حمل و نقل پاک و همگانی و هوشمند است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری در آستانه سال تحصیلی با بازسازی ۸۸ دستگاه اتوبوس شهری برای مهرماه تعداد کل اتوبوس‌ها و ون‌های ناوگان را به تعداد ۹۰۷ دستگاه می‌رساند.

حق شناس با بیان اینکه تا پایان سال جاری نیز تعداد ناوگان اتوبوس شهری اصفهان به یک هزار و ۵۰ دستگاه می‌رسد، گفت: سه قرارداد خرید اتوبوس‌های دیزلی، ۱۸ متری بی آر تی و برقی یا در حال انعقاد است و یا بعضی از آن انجام شده است که شماری از این ناوگان به مهر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۲ رام قطار به ناوگان فعال مترو بازگشته است، افزود: تلاش می‌کنیم با اضافه شدن این ۲ رام قطار در مهر ماه سرفاصله قطارها به صورت مناسب داشته باشیم ضمن اینکه در ساعات اوج، قطار فوق العاده اعزام می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان ابراز داشت: اقدامات خوبی در حوزه خط ۲ متروی اصفهان در دولت سیزدهم صورت گرفته اما تکمیل آن و خرید ناوگان مترو نیازمند حمایت دولت جدید است.

حق شناس خاطرنشان کرد: شهرداری نسبت به خرید ۲۱ دستگاه موتورسیکلت و ۱۰ اسکوتر برقی برای پلیس راهور و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه نسل چهار، مجهز به قفل هوشمند که روند ثبت‌نام آن‌ها نیز به‌صورت هوشمند انجام می‌شود، اقدام کرده است.

اصفهان کمترین مشکلات را در زمینه حمل‌ونقل دانش‌آموزی دارد

در ادامه این آئین، امینه طباطبایی، سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال در شهر اصفهان ۳۸۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی خود را از مهرماه سال جاری آغاز می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان اداره آموزش و پرورش استان با سایر دستگاه‌ها وجود دارد و استان اصفهان از جمله استان‌هایی که از کمترین مشکلات در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی از ارکان مهم حل معضلات ترافیکی است که شهرداری تلاش خوبی نیز در این زمینه داشته است.

به گزارش مهر، آئین آغاز ستاد مهر شهر اصفهان صبح چهارشنبه با رونمایی از تجهیزات جدید ترافیکی برگزار شد. از جمله اقدامات مدیریتی و ترافیکی در ستاد مهر می‌توان به اجرای طرح شناورسازی ساعات کار ادارات در راستای کاهش ترافیک که در مرحله تصویب در شورای ترافیک استان است، هماهنگی با آموزش و پرورش و تفاوت ساعات آغاز مقاطع تحصیلی، مدیریت و هوشمندسازی سرویس مدارس از طریق سامانه سفیر مهر، شناسایی مدارس ترافیک‌زا و گلوگاه‌های ترافیک، کمپین نظم‌بخشی و روان‌سازی ترافیک با همکاری انجمن اولیا و مربیان، سرویس مدارس، دانش‌آموزان و شهرداری اصفهان با ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی و مدیریت پارک سرویس مدارس با استفاده از حیاط مدارس، اشاره کرد.

بازدید میدانی از وضعیت خطوط اتوبوس مترو و تاکسی، پایش ترافیک از مرکز کنترل ترافیک و اعمال جریمه متخلفان، راه‌اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه ریزی برای اتمام عملیات عمرانی و جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی از دیگر اقدامات ستاد مهر است.

طرح تعمیر رایگان دوچرخه برای دانش‌آموزان در چهار ایستگاه در سطح شهر از دیگر اقدامات ستاد مهر بوده است، از سوی دیگر در مناطق کم‌برخوردار نیز دوچرخه به‌صورت امانی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

برای آماده‌سازی شهر نیز تجهیز ۸۰ چراغ راهنمایی به برق اضطراری، شست‌وشو، نظافت و هرس درختان اطراف مدارس به کمک خدمت شهری، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، ایمن‌سازی و اجرای طرح‌های ترافیکی در ۳۳۲ مدرسه و زیباسازی و فضا سازی شهر انجام شده است.