تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783520
شناسه : 3783520
تاریخ :
صدور اسناد روستایی به صورت رایگان انجام‌ می‌شود اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:صدور اسناد روستایی به صورت رایگان انجام‌ می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تکریم و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور حسن بابایی و مسئولان ارشد قضائی و اجرایی استان برگزار شد.

بابایی در این آئین گفت: خدمت به موقع، سریع و بی‌منت به مردم در دوران تحول و تعالی مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: پس از سفر ریاست قوه به سیستان و بلوچستان احداث ۱۴ واحد ثبتی در اقصا نقاط استان در دستور کار قرار گرفت که ۷ واحد به بهره‌برداری رسیده و در ۲۲ بهمن سال جاری ۷ مورد باقی مانده افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در این استان ۸۷ درصد اراضی کشاورزی حدنگاری شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

بابایی تصریح کرد: ۱۷ درصد اراضی منابع طبیعی حدنگاری شده است که این امر با همراهی بخش‌های مختلف میسر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال به خوبی در این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: در این استان بواسطه وسعت بالای استان و کمبود امکانات و نیروی انسانی انجام این حجم از کارها بسیار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اگر این شتاب صورت بگیرد می‌توانیم به زودی جشن پایان حدنگاری اراضی کشاورزی را در سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان کشور برگزار کنیم.

بابایی در ادامه به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نیز اشاره کرد و گفت: این قانون مطالبه جامعه از حاکمیت برای تضمین مالکیت و امنیت معاملات بود که از سوم تیرماه سال جاری اجرای آن در سراسر کشور عملیاتی شده است.

وی افزود: انتظار داریم الزام مشاوران املاک به استفاده از سامانه کاتب و اجرای قانون در دستور کار مراجع قضائی استان قرار بگیرد و برای این امر می‌توان از گشت‌های نظارت بر عملکرد مشاوران املاک زیر نظر رئیس کل دادگستری استان استفاده کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص اجرای قانون الزام اشاره کرد و گفت: از ائمه جماعات، روحانیون اهل سنت و تشیع انتظار داریم در مساجد و سخنرانی‌های خود مردم را از ابعاد این قانون مطلع سازند.

بابایی اضافه کرد: رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور پیگیر و حامی اجرای قانون حدنگاری هستند و انشاالله بتوانیم با کمک دستگاه‌های ذیربط به زودی شاهد اتمام عملیات حدنگاری در کشور باشیم.

بابایی در پایان گفت: سازمان ثبت به طور رایگان صدور سند را برای روستاییان عزیز در دستور کار قرار داده است و برای تسریع در این روند نیازمند همراهی و همکاری بخش‌های مختلف از جمله ارگان‌های روستایی هستیم.

اقدامات ارزشمندی در ثبت اسناد و املاک استان صورت گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی راد رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این آئین ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: حضور بابایی در این استان نشان دهنده توجه ویژه وی به این استان است.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک در استان گفت: اقدامات بسیار خوب و گسترده‌ای در دوره جدید شاهد هستیم که همگی حاصل مدیریت جهادی رئیس سازمان ثبت است و این روحیه را در مدیران استانی نیز شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول اشاره کرد و گفت: از تاریخ سوم تیرماه سال جاری این قانون لازم‌الاجرا شده است و دستگاه قضائی از این تاریخ تکلیفی در خصوص رسیدگی به اختلافات احتمالی در اسناد عادی نخواهد داشت.

در این جلسه محمدرضا ابراهیمی مدیرکل سابق استان و مهدی افتخاری مدیرکل جدید استان به ارائه گزارش، اقدامات و برنامه‌های آتی پرداختند.

در پایان حکم انتصاب مهدی افتخاری اهدا و از زحمات محمدرضا ابراهیمی قدردانی شد.