تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783511
شناسه : 3783511
تاریخ :
طرح سرشماری عمومی کشاورزی در لرستان آغاز می‌شود اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: از ۱۲ آبان‌ماه امسال، طرح سرشماری عمومی کشاورزی در این استان آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سمانه حسن‌پور در شورای اداری لرستان در سخنانی، اظهار داشت: ۱۲ آبان‌ماه، هم‌زمان با سراسر کشور طرح سرشماری عمومی کشاورزی در لرستان شروع خواهد شد.

وی افزود: در این طرح به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات دقیق از تعداد بهره‌برداران، میزان اراضی زراعی و باغی به تفکیک محصول، وضعیت پرورش دام سنگین و سبک، طیور سنتی، پرورش زنبورعسل، گلخانه‌ها اجرا و آمار جمع‌آوری شده برای سازمان‌های نظیر مرکز آمار ایران، تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و تصمیم‌گیران قابل‌استفاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه مسئولین استان باید نگاه ویژه‌ای به این طرح داشته باشند، بیان داشت: ۲۳ درصد کل شاغلین ما در این حوزه هستند و ۱۸.۵ درصد تولید ناخالص استان در بخش کشاورزی است.

حسن‌پور، تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان‌های تابعه موظف به همکاری با عوامل سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ هستند.

وی عنوان کرد: انتظاری که از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها داریم، همچون سایر سرشماری‌ها نهایت همکاری را در زمینه تأمین امکانات و تجهیزات و همچنین تأمین نیروهای انسانی متخصص را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، گفت: از کشاورزان هم استانی نیز در خواست می‌کنیم با ارائه آمارهای صحیح و دقیق زمینه اجرای سرشماری خوب و باکیفیت را فراهم آورده که قطعاً این آمارها مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های آتی در بخش کشاورزی خواهد بود که به رونق این بخش کمک شایانی خواهد شد.