تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783494
شناسه : 3783494
تاریخ :
برخورد قضایی قاطع بامرتکبان جرایم خشن را با جدیت پیگیری می کنیم اقتصاد ایران: اهواز - دادستان مرکز خوزستان گفت: برخورد قضایی قاطع بامرتکبان جرایم خشن، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، مبارزه با فساد و برخورد با ترک فعل مدیران ناکارآمد را باجدیت پیگیری خواهم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خلفیان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی و جمعی از رؤسای و اعضای مجتمع‌های شورای حل اختلاف اهواز و شعب تخصصی ویژه عشایر، ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند شورای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های مهم، اظهار کرد: بی‌شک شورای حل اختلاف با اقدامات مثبت خود در حل منازعات و دعاوی مردم مؤثر بوده است.

وی افزود: خدمتی که اعضای شوراهای حل اختلاف ارائه می‌دهند ریشه‌ای است و از ریشه صلح و سازش را بین مردم برقرار و کدورت‌ها و کینه‌ها را از بین برده و برادری، برابری و محبت را نهادینه می‌کند و به امنیت و آرامش استان کمک می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان تصریح کرد: امروز شوراهای حل اختلاف جایگاهی واقعی خود را پیدا کرده است و علما، بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف باید بیش از گذشته در این زمینه ما را یاری کنند تا بتوانیم فرهنگ حسنه صلح و سازش را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم.

وی استفاده از ظرفیت بزرگان و سران اقوام در از بین بردن سنت‌های غلط را اثرگذار دانست و گفت: امروز دوران خشونت و جاهلیت تمام شده و با استفاده از توانمندی‌های سران، بزرگان عشایر و اقوام سنت‌های غلط و نادرست را در استان ریش کن کنیم و برای تحقق آن فعالیت‌های فرهنگی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

خلفیان در ادامه بیان کرد: در برابر تخلف، تعرض به حقوق مردم، مرتکبین جرایم خشن و اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز، مبارزه با فساد و برخورد با ترک فعل مدیران ناکارآمد قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی بر حمایت دادستانی از مطالبه گری درست و قانونی تاکید کرد و گفت: به عنوان مدعی‌العموم از سازمان‌ها و دستگاه‌ها در عدم انجام وظایف خود مطالبه گری خواهم کرد و مطالبه گرانی که از طریق درست و قانونی حقوق مردم را مطالبه می‌کنند حمایت می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان خدمت به مردم را افتخاری بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: مردم تکیه گاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مردم این استان، مردمانی ولایی، شهیدپرور، فهیم، صبور، قانع و لایق خدمات بزرگ و ارزنده‌ی هستند و ما نیز برای جهاد و خدمت شبانه‌روزی به مردم خوزستان تلاش می‌کنیم.

در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، شورای حل اختلاف جهت کاهش ورودی پرونده به دادسرا و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سنت‌های اشتباه را یک ظرفیت مناسب عنوان کرد و گفت: شورای حل اختلاف به‌عنوان یک نهاد با مشارکت مردمی، اقدامات و فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ی جهت حل و فصل دعاوی و اختلافات بین مردم داشته و همواره در روند گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کند.

وی افزود: صلح و سازش اهمیت بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد و در دعاوی نیز، این اصول به عنوان راه‌حل‌های مؤثری برای حل و فصل اختلافات قلمداد می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: صلح و سازش یک ظرفیت ارزشمندی است که ریشه در دین، فرهنگ و تاریخ ما دارد و یکی از نهادهایی که در تعمیق و ترویج این فرهنگ مؤثر است شورای حل اختلاف است چرا که این نهاد جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد.

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۲ با تلاش و همت جهادی اعضای شعب ویژه عشایر، صلح یاران، ستاد صبر، کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان، بزرگان و سران اقوام تعداد پرونده‌های مهم و محکومین به قصاص بیش از ۲۳۵ فقره با صلح و سازش مختومه و در ۶ ماهه اول امسال حدود ۱۰۰ فقره از این پرونده‌ها منتهی به صلح و سازش شده‌اند.

در این دیدار تعدادی از حاضرین، به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات خود پیرامون تحقق برنامه‌های دستگاه قضائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرداختند.