تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3783486
شناسه : 3783486
تاریخ :
قالیباف: ورزش یک صنعت است/ توسعه ورزش از درآمد مالیات سیگار اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشته باشیم که ورزش یک صنعت است و امروز در دنیا وقتی حرف از پیشرفت زده می‌شود، یکی از شاخص‌های آن، میزان موفقیت کشورها در عرصه‌های بین‌المللی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه) در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی و افتتاح طرح‌های عمرانی فدراسیون کشتی، گفت: در هفته وحدت و در آستانه میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) هستیم که این عید را به یکایک مسلمانان جهان و مردم ایران تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی ضمن عرض خداقوت به کشتی‌گیران ایران که در المپیک پاریس افتخارآفرینی کردند، بیان کرد: از طرف تک تک نمایندگان مجلس از شما تقدیر و تشکر کنم. ورزش حتماً یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت برای عموم مردم و جوانان ما است، اما ما مسئولان و سیاست مداران باید توجه داشته باشیم که ورزش یک صنعت هم است و امروز در دنیا وقتی حرف از پیشرفت زده می‌شود، یکی از شاخص‌های آن، میزان موفقیت کشورها در عرصه‌های بین‌المللی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما در اوقات فراغت و حوزه ورزش مخصوصاً در ورزش‌های بومی و سنتی خودمان هزینه کنیم، هزینه‌های کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد. ما باید فهم و درک درستی نسبت به این موضوعات داشته باشیم. ما در جبهه متوجه شدیم که فرق بین فرهنگ بیا و برو کجاست و اگر جنگ مدیریت شد، برای آن بود که فرماندهان خودشان پیشتاز بودند و بعد به رزمندگان می‌گفتند که شما هم بیایید.

قالیباف ادامه داد: همه ما باورمان بر این است که اگر در ورزش، زمین فوتبال و زمین چمن با تفکر مسجدی حرکت نکنیم، دیر یا زود دچار آسیب خواهیم شد. ما امروز در مجلس شورای اسلامی و در قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور به ورزش توجه کردیم.

وی بیان کرد: ما درآمد حاصل از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده مربوط به سیگار را برای زیرساخت‌های ورزش در نظر گرفتیم. امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به تحول و تغییر دارد. امروز تحول در حوزه بهره‌وری مهم‌تر از حوزه سرمایه گذاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای جامعه خود نیازمند سلامت جسمی و روحی هستیم و کشور امروز به این نیازمند است. ورزش در دو بعد همگانی و قهرمانی باید مورد توجه قرار گیرد. حتماً با شایسته‌گزینی می‌توان تحولات لازم را در حوزه ورزش به وجود آورد.

قالیباف افزود: حق این است که درباره کشتی و فدراسیون آن هم صحبت کنم. از علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون تشکر می‌کنم که وصیت‌های شهدا را نقشه راه خود قرار داد. شهید تهرانی مقدم می‌گفت که افراد ضعیف هستند که به اندازه امکاناتی که دستشان است، استفاده می‌کنند و رزمنده و مدیر آن فردی است که بیش از امکاناتی که دارد، کار کند؛ امروز این نوع مدیریت را در فدراسیون کشتی می‌بینیم.

وی تاکید کرد: شهید حداد طوسی در اوایل جنگ که کمترین تجهیزات نظامی نداشتیم، به صورت مرتب تلاش می‌کرد تا در شب عملیات آماده باشیم. امروز در مجموعه کشتی شاهدیم که کار درست انجام شده است. کار مؤثر و جهادی در درون خودش دو گوهر دارد؛ هم به آن مدیر اختیار می‌دهد و هم امکان مالی برای آنان فراهم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در المپیک آینده باید رکورد را بزنیم و در همه حوزه‌های ورزش باید افتخارآفرینی کنیم.