تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3783449
شناسه : 3783449
تاریخ :
مایکروسافت و بلک‌راک صندوق ۳۰ میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کنند اقتصاد ایران: مایکروسافت و بلک‌راک از برنامه‌هایشان برای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری برای تقویت زیرساخت‌های هوش مصنوعی خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بلک‌راک و مایکروسافت اعلام کردند که می‌خواهند یک صندوق بیش از ۳۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های هوش مصنوعی با هدف ساخت دیتاسنتر و پروژه‌های انرژی راه‌اندازی کنند.

به‌روایت رویترز، مدل‌های هوش مصنوعی، به ویژه آن‌هایی که برای یادگیری عمیق و پردازش داده‌های مقیاس بزرگ استفاده می‌شوند، به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند که منجر به مصرف انرژی بالاتر می‌شود.

نیازهای محاسباتی برای هوش مصنوعی حکم می‌کند که شرکت‌های فناوری هزاران تراشه را در کلاسترهای مختلف به‌هم پیوند دهند تا قدرت پردازشی کافی را به‌دست آورند؛ اقدامی که منجر به افزایش تقاضا برای ساخت دیتاسنترهای تخصصی شده است.

مقالات مرتبط
  • مایکروسافت برنامه بازخرید سهام به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را تأیید کرد؛ صرف هزینه هنگفت برای ارتقای زیرساخت هوش مصنوعی
  • مدیران غول‌های فناوری برای صحبت درباره هوش مصنوعی و توسعه دیتاسنتر با مقامات دولت آمریکا دیدار کردند

سرمایه‌گذاری بلک‌راک و مایکروسافت که با نام «شراکت جهانی سرمایه‌گذاری در زیرساخت هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، هدف تقویت زنجیره‌ی تأمین هوش مصنوعی و تأمین انرژی پایدار را دنبال می‌کند.

MGX، شرکت سرمایه‌گذاری حمایت‌شده توسط ابوظبی، به‌عنوان شریک عمومی در صندوق سرمایه‌گذاری جدید حضور خواهد داشت و از سوی دیگر انویدیا به‌عنوان یکی از بازیگران مهم حوزه‌ی تراشه‌‌های هوش مصنوعی، تخصص لازم را برای ساخت دیتاسنتر ارائه خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری‌ها عمدتاً در آمریکا صورت می‌گیرد.