تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783445
شناسه : 3783445
تاریخ :
برگزاری رویدادهای ادبی اتفاق مبارکی است اقتصاد ایران: تبریز- رئیس انجمن ادبی تبریز در حاشیه برگزاری شب شعر شهریار شاعر مردم ایران، برگزاری رویدادهای ادبی را اتفاق مبارکی عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب شهبازی در برنامه شب شعر شهریار که در موزه قاجار تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ضمن عرض خیر مقدم خدمت همه افرادی که در جمع حضور دارند، سر تعظیم فرود می‌آورم که افتخار اولین شعر خوان و نیز عرض خیر مقدم به من نصیب شد.

وی ادامه داد: خدمت همه دوستان، افراد فرهیخته ارجمند و اساتید مختلفی که از تهران بزرگ در خدمت‌شان هستیم، خیر مقدم می‌گویم.

وی افزود: تبریز شهر تاریخی و فرهیخته‌ای است که شهریار شیرین سخن و بسیاری از شعرا در آن جای گرفته است و برگزاری چنین برنامه‌هایی اتفاق مبارکی است.

ایوب شهبازی به عنوان یکی از شاگردان استاد شهریار با بیان اینکه شهریار جایگاه ویژه‌ای در ادبیات ایران و دیگر کشورها دارد، اظهار کرد: اشعار استاد شهریار در جان و دل مخاطبان وی از اقصی نقاط ایران و جهان جای دارد و نه تنها مردم ایران اشعار این شاعر شهیر را زمزمه می‌کنند بلکه مردمان دیگر کشوها نیز اشعار شهریار را گرامی می‌دارند و در کشورهای دیگر احترام بسیاری به استاد شهریار قائل هستند و گاه حتی هنگام مراجعه به مقبره الشعرا با کفش برای بازدید از این مکان فرهنگی و تاریخی وارد نمی‌شوند.

وی ادامه داد: شهریار زندگی خود و تمام رویدادهایی که برای خودش در زندگی اتفاق می‌افتاد را به تصویر کشیده است و شعر وی چون از دل برمی‌خاست بر دل می‌نشیند.