تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3783412
شناسه : 3783412
تاریخ :
واکنش سخنگوی اورژانس به تردد آمبولانس‌های خصوصی در خطوط ویژه و استفاده از آژیر اقتصاد ایران: سخنگوی سازمان اورژانس کشور در واکنش به تردد آمبولانس‌های خصوصی در خطوط ویژه و استفاده از آژیر، توضیحاتی درباره مأموریت‌های این آمبولانس‌ها و شرایط مجاز بودن استفاده از خطوط ویژه ارائه داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،سخنگوی سازمان اورژانس کشور، بابک یکتاپرست، به سوالات درباره تردد آمبولانس‌های خصوصی در خطوط ویژه و استفاده از آژیر پاسخ داد و توضیحات مفصلی ارائه کرد.

یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره مأموریت‌های آمبولانس‌های خصوصی گفت: "آمبولانس‌های خصوصی در دو حالت خاص به کار می‌روند. اول، انتقال بیمار از بیمارستان به منزل است که به دلیل وضعیت جسمانی خاص بیمار، استفاده از خودروی شخصی ممکن نیست و به همین دلیل از آمبولانس‌های خصوصی استفاده می‌شود."

وی ادامه داد: "مأموریت دوم، انتقال بیمار از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر است که به دستور پزشک و با توجه به نیازهای خاص بیمار، مانند نیاز به خدمات آی‌سی‌یو که در بیمارستان اولیه وجود ندارد، انجام می‌شود."

در پاسخ به این پرسش که آیا آمبولانس‌های خصوصی مجاز به استفاده از آژیر و تردد در خطوط ویژه هستند، یکتاپرست اظهار کرد: "در شرایطی که بیمار وضعیت اورژانسی دارد، بله، آمبولانس‌های خصوصی می‌توانند از آژیر استفاده کرده و در خطوط ویژه تردد کنند."

این اظهارات در حالی است که اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر تردد آمبولانس‌های خصوصی در خطوط ویژه و استفاده از آژیر منتشر شده است. یکی از این موارد شامل خروج یکی از پیشکسوتان فوتبال از ورزشگاه آزادی با آمبولانس خصوصی بود که پرسش‌هایی را درباره وضعیت اورژانسی این موارد به وجود آورد.